טיפ 1 – תוכן רלוונטי לגולש
התוכן חייב להיות רלוונטי לחיפוש של הגולש אחרת… תוך שניות ספורות, הוא יעשה אחורה פנה וקדימה אל האתר הבא… של המתחרה שלך. את הרלוונטיות צריך להציף כבר בכותרת.
טיפ 2 – תוכן קצר ופשוט
בייחוד בימינו אלה – כשהרוב המוחלט של החיפושים מתבצע בסלולרי – אין מקום להתנסחויות פתלתלות ומסורבלות, משפטים מ"חוף אל חוף" לכל רוחב המסך ושימוש ופסקאות צפופות מילים. תוכן קצר, פשוט וענייני יעשה עבודה הרבה יותר טובה.
טיפ 3 – תועלת
מושג ידוע הוא בעולם השיווק: אנשים לא קונים מוצרים הם קונים תועלות. ואני אתרגם את זה למשפט יומ-יומי שגור בפי כל לקוח: אז מה יוצא לי מזה? עדיף
לפתוח בהסבר מה התועלת ולחזק אותה בתכונה/יתרון/חוזקה.
טיפ 4 – נראות: תוכן קריא
לא, אני לא מדבר על עיצוב האתר והתבנית שנבחרה אלא על עיצוב הטקסט. המטרה היא להקל על הגולש את הקריאה ולכן יש לבחור את הפונט המתאים,
גודל אות קריא, ריווח בין השורות, אורך שורה, חלוקה לפסקאות… הכל רק שלא
יווצר גוש טקסט צפוף ורועש לעין.
טיפ 5 – היכרות עם הגולש
ככל שנעמיק להבין את הצורך של הגולש, את הבעיות והמצוקות שהוא מחפש להן פיתרון, את מאפייני הקריאה שלו, כך נצליח לייצא חוטי תקשורת משותפים לצורך העברת מסרים שיווקיים. נתוני גוגל אנליטיקס יעזרו לך להבין מי ניצב מולך.
טיפ 6 – כתיבת תוכן שמדברת אל הגולש
גם בעידן הדיגיטלי המתקדם עדיין, הגולש הוא יצור אנושי שמנועי ההפעלה שלו הם רגשות, תחושות, אינסטינקטים, חלומות, רצונות, שאיפות. דיבור הוא ערוץ תקשורת מרכזי בחיינו. לכן, התוכן צריך לנהל שיחה עם הגולש. כבר בכותרת המשנה דיברתי איתך, אין צורך לגלול חזרה, הנה: "… נעבור ישירות לטיפים שיעזרו לך לשפר ולמקסם את התוצאות העסקיות בעקבות המפגש שלך עם הגולש במדיות הדיגיטליות…".
טיפ 7 – תמונות: תוכן שמגרה את הדמיון
לא, אני לא מדבר על התמונות שמעצב האתר שילב עם התוכן, אלא על התמונות, המראות והאסוציאציות שצפות ועולות במוחו של הגולש למקרא התוכן. כל אלה הם כלי גירוי, יצירת סקרנות והחלשת התנגדויות. מספיק שאכתוב "תאילנד" כדי להריץ לך בראש אין ספור תמונות, זכרונות, תחושות, אפילו טעמים.
טיפ 8 – תוכן איכותי הוא תוכן שמחזר אחרי הלקוח ויוצר בו עניין
בינך לבין הגולש מתקיימת מערכת יחסים זוגית. המהלך הראשון היה של הגולש – הוא בחר להיכנס לאתר שלך. ועכשיו תורך להשיב לו, להודות לו על בחירתו, לעודד אותו להמשיך לקרוא… ובשתי מילים: לחזר אחריו. זכור לך טיפ מס' 6? לדבר אליו!
טיפ 9 – כתיבה ביוניסקס תצור תחושה של אחד על אחד
חשוב לזכור! מול האתר שלך עומד גולש אחד. נכון, יש רבים ואולי אפילו בו זמנית, אבל הדיבור הוא עם גולש אחד. כתיבה ביוניסקס תגרום לכל גולש או גולשת לחוש כאילו הפניה היא אישית לכל אחד ואחת מהם. יוניסקס? באפשרותך… בשבילך… לך… או – סיימת… נסעת… נכנסת… קראת…אלה הן דוגמאות בודדות מיני רבות לשימוש במילים והטיות פעלים שניתן לקרוא בלשון זכר ובלשון נקבה.
טיפ 10 – הגעהא או הגהה
סיימת לכתוב (שמת לב? סיימת… יוניסקס…)? נא לעשות הגהה, ועוד אחת ועוד אחת. ואז… להעביר את הטקסט למישהו שזו לו הפעם הראשונה לקרוא. הוא ימצא עוד שגיאות. אני מבטיח לך. והנה עוד טיפ קטן אך חשוב: לא לסמוך על מתקן השגיאות האוטומטי. הוא יאשר לך את צמד המילים "קצר ופשוש" כנכונות בעוד שכוונתך היתה לכתוב "קצר ופשוט".
המאמר נכתב באדיבות הברנש – כתיבת תוכן בזירה הדיגיטלית