כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט. צריך לדבר עם הגולש!

כן, נכון, אנחנו חיים בעולם דיגיטלי שהכול בו נעשה בקליק ובצ'יק. ועדיין, האתר שלך – בין אם מדובר בגרסת הסלולר המצומצמת בתוכן ובין אם בגרסת הנייח – הוא מקום המפגש שלך עם הגולש. כאן, בהקשר של כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט, אני מבקש לשים את הפוקוס על שני השחקנים הראשיים – הגולש והאתר שלך.

היצור האנושי שנמצא בתוך הגולש

צריך לגרום לו להיפתח

ככל שיהיה הגולש פעיל בעולם הדיגיטלי, הוא עדיין יצור אנושי שזקוק ליחס, פרגון, הבנה, קירבה, הזדהות עם מצב… בעצם כל מה שגורם לבני אדם להיפתח אל מי שמדבר איתם. לגולש, יש מערכת הפעלה שטמונה ב-DNA האנושי שלו והיא משתתפת פעילה בתהליכי קבלת ההחלטות שלו. אלה הם החושים, הרגשות, הדמיון והאסוציאציות, ולכן, כל כך חשוב להפעיל אותם בעת כתיבת תוכן. 

ובעיקר צריך לדבר איתו ואליו

אבל, הכלי החשוב מכל ב'ארגז כלי התקשורת האנושית'  הוא – השפה. 

כשאנחנו מדברים מקשיבים לנו וכשמקשיבים לנו היכולת לשכנע עולה. 

דיבור, שיחה, דיון, הסבר… כל אלה הם ערוצים שתפקידם להסיר מחסומים והתנגדויות, לפרוס קווי תקשורת אל ליבו של הגולש ולעורר סקרנות. הרי גם בחיים עצמם מרביתנו משוכנעים שבעזרת מילים בלבד ניתן להביא לשינוי עמדות, לפתוח לבבות, לשכנע ולהניע לפעולה.  

ככה יוצרים תקשורת אישית

פתחתי את המאמר במשפט "אנחנו חיים בעולם דיגיטלי שהכול בו נעשה בקליק ובצ'יק". משמעות הדבר שהגולש אינו מעמיק בהבנת הנקרא ובוודאי שאינו מתפנה לתהליכי עיבוד מידע לצורך הבנת התועלות שתכונות המוצר או השירות מספקים לו. הנה חמישה טיפים לכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט:

להקל על הגולש – כתיבת התוכן צריכה להיות בגובה העיניים, זורמת וקלה לקריאה. בלי מילים גבוהות, משפטים מורכבים או ניסוח מעורפל.

חיוך תמיד עובד – כולנו אוהבים לצחוק  . שפה מתובלת בניצוצות של הומור, מטבעות לשון (סלנג), ובביטויים מעולם התוכן של הגולש מרתקת יותר, מושכת המשך קריאה והתוכן זכיר יותר.

פריטה על מיתרי הרגש – כשהתוכן מזדהה עם צורך/כאב/חוסר/בעיה של הגולש, הוא חש שמבינים אותו והוא אף עונה לנו (בליבו ובמחשבותיו). כשלבנת פורן שואלת :חלית נפצעת?", היא גורמת לכל מי שחלה או נפצע לומר לעצמו בלב "כן, זה אני". זו תחילתו של דיאלוג שהמשכו הוא הצגת השירות ותועלותיו

תרגום תכונות לתועלות – "כדי לשמור על תקינות הרכב שלך ולחסוך בהוצאות תחזוקה חשוב להקפיד על טיפולים שוטפים בזמן", לעומת המשפט השגרתי בהוראות היצרן: "יש להקפיד על טיפולים שוטפים בזמן". זהו אמנם משפט יותר קצר אך לא חודר מספיק לעומק התודעה כי אינו מציף את מה שיקרה אם לא תהיה הקפדה על טיפולים.

להצית את הדמיון – שימוש במילים שמעוררות את המוח לשלוף מהמאגרים תמונות מהחיים יעוררו את החושים ומראות מוכרים ויעודדו המשך קריאה. "אין כמו לחם טרי שנאפה בבית, עם הניחוח החם והמשכר, הקראסט המתפצפץ בפה…". זה הטקסט שפותח אתר המציע סדנאות אפייה ביתית.

האתר שלך בתפקיד סמנכ"ל השיווק

יש לך חנות ברחוב דיזינגוף בתל אביב. 

אם לקוח היה נכנס לחנות אני מניח שהיית עושה את מירב המאמצים לקבל את פניו בברכה וחיוך, לשוחח איתו ולהבין את הצורך שלו, להציג בפניו את המוצרים שנותנים את המענה הטוב ביותר, לפרוס את התכונות, היתרונות והתועלות שכל אחד מהמוצרים מספק, טווח מחירים.  אבל…

אבל אין לך חנות, יש לך אתר ובדיוק כמו בחנות – הוא הוא נקודת המפגש שלך עם הגולש ו…המקום וההזדמנות להפוך אותו ללקוח, אם רק מישהו היה מדבר איתו.

ומי יבנה וינהל את התקשורת עם הגולש? 

רק התוכן. וכאן בדיוק עולה וגובר הצורך בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט שיודעת לדבר עם הגולש ולוקחת על עצמה מהפן הטקסטואלי את תפקיד סמנכ"ל השיווק שלך.  

ברגע בו כתיבת התוכן מצליחה לייצר את התקשורת הבינאישית עם הגולש זה הרגע המתאים להעלות על הקווים גם את התקשורת השיווקית.

למען הסר ספק, אינני מנסה לייחס לכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט את מלוא ההילה. יש עוד כלים שמפגישים את הגולש עם האתר, מייצרים את חווית המשתמש ומנווטים את דרכו. ועכשיו אני מבקש לתת לך טיפ קטן… 

ולסיום טיפ מתוק

אני מניח ששמת לב לאורך הטקסט שקראת עד כה שבעצם אנחנו מנהלים שיחה. שאלתי אותך שאלות, פניתי אליך בגוף שני – לא ברבים, לא בלשון זכר ולא בלשון נקבה. וזה הטיפ שאני מבקש לתת לך לסיום:

אני מתכוון לכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט שמנהלת עם הגולש שיחה כשהיא פונה אליו לפי מינו. כן זה אפשרי. קוראים לטכניקת הכתיבה הזו – כתיבת תוכן ביוניסקס. 

מאחר והגולש או הגולשת, קוראים באופן טבעי לפי מינם, החריג והמציק הוא כשאשה קוראת תוכן שנכתב בלשון זכר  ולהיפך. קריאת תוכן כתוב ביוניסקס מקלילה את הקריאה, הופכת אותה לקולחת ומעניינת יותר, תורמת את חלקה בהסרת התנגדויות וחסמים ומתוקף כך גם משכנעת יותר.

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט היא התמחות בפני עצמה ויש בגלריה שלה עוד כלי עבודה רבים שתפקידם להביא יותר גולשים שיקראו יותר תוכן ולהניע אותם לבצע פעולה כמו יצירת קשר או רכישה.

2/5 (1 Review)