- הסינון האינטואיטיבי
- סינון על פי מחיר ונתוני עלויות כתיבת תוכן
- סינון על פי איכות הכתיבה
- ערכים מוספים שמביא כותב התוכן לפרוייקט
- תקשורת עם ממליצים
סינון ראשון: התחברות האינטואיטיבית – האם אתם מתחברים לכתיבה של כותב התוכן שלכם?
כלי חשוב שיסייע לך בבחירת כותב התוכן לאתר שלך. הנכון הוא לקרוא מאמר (לא את דף הבית ולא על אודות אלא דף תוכן) של כותבי התוכן שגוגל הציג בפניך.
האם הטקסט דיבר אליך? התוכן היה זורם וקולח? סגנון הכתיבה מצא חן בעיניך? ובשתי מילים – התחברת לטקסט?
הנה לך הסינון הראשוני. הוא אמנם מגיע מהבטן ולא מהראש אבל ככה זה בחיים, יהיה קשה לשתף פעולה כאשר הבטן (הרגש והתחושה) כל הזמן משדרת לך סימני שאלה בנוגע לאיש המקצוע שבחרת.
סינון שני – המחיר: כמה עולה שירותיו של כותב תוכן לאתרים
לא בגלל שהמחיר הוא הפרמטר החשוב ביותר (לטעמי דווקא איכות הכתיבה חשובה יותר), אלא פשוט עניין של סינון שנשען על עלות למול תועלת. איך אפשר לדעת מה זה מחיר גבוה מאד שבוודאי מעיד על כותב תוכן מקצוען? ומה זה מחיר נמוך מידי עד כדי לעורר ספק לגבי התמורה?
לפני כתיבת המאמר עשיתי חיפוש בגוגל לביטוי כותב תוכן. שתי ההצעות הראשונות (נכון למועד החיפוש) היו נותנות לך עודף משטר של חמישים ₪ .
לעומת זאת, באתרים אחרים דובר על עלויות שיכולות להגיע גם ל-500, 600… ואפילו 900 ₪ לעמוד תוכן.
מניסיוני והיכרותי את הנפשות הפועלות בתחום
עלות הגיונית לדף תוכן איכותי של כותבי תוכן
מביני עניין נמצאת בטווח של 300-500 ₪.
תוכן איכותי מבחינתי הוא תוכן רלוונטי לחיפוש, מעניין אפילו מרתק, קל לקריאה, יותר תקשורת אישית עם הקורא, מדבר איתו, מזדהה עם בעיותיו ומציף פתרונות ומתרגם אותם לתועלות… יש כמובן עוד פרמטרים לבחון תוכן איכותי. הפסקה הבאה תרגמה כמה מהם לשאלות שכדאי לך לבדוק למול כותב התוכן.
סינון שלישי איכות הכתיבה
או.קיי. אז יש לך כותב תוכן שהבחירה האינטואיטיבית מצאה כמתאים וגם בעניין העלויות יש התאמה. מעולה. הגיע הזמן לבחון את איכות הכתיבה. הנה כמה שאלות שכדאי לך לברר עם המועמד:
1. האם כבר כתבת תכנים בקטגוריה בה האתר עוסק?
מאחר וזו שאלה שתמיד חוזרת על עצמה פתחתי בה. כמובן שאם התשובה חיובית יש בכך יתרון. ועדיין, אם לא, זה לא פוסל את המועמד אוטומטית כי את המידע על העסק שלך יוכל כותב התוכן ללמוד ממך, במנועי החיפוש ובאתרי המתחרים. יותר חשוב מה אותו כותב תוכן עושה עם הידע שלו? הנה שלוש זויות לבחון:
האם הוא שופך מידע על המוצר/שירות ועל היצרן/משווק או "לועס" בעבור הגולש את המידע ומתרגם יתרונות וחוזקות לתועלות. כי אם הגולש קורא על חוזקות המוצר ולבסוף שואל את עצמו "אז מה יוצא לי מזה?" הן בגלל שהתוכן לא טווה סביבו חוטי תקשורת אישית/אנושית והסיר התנגדויות והן בגלל שההסבר היה "מדעי" מידי – הסיכוי להניע אותו לפעולה קטן משמעותית.
האם הוא כותב טקסט רץ או מטפל גם בעיצוב הטקסט – בחירת פונט, גדלי אותיות, חלוקה לפסקאות, היכן להדגיש היכן להגדיל, איך לרווח שיהיה נעים לעין הקורא?
האם הוא יודע לשלב את מילות המפתח המשודכות לאותו תוכן במקומות הנכונים ובכמות הופעות נכונה?
2. מה הניסיון של כותב התוכן בעולם הפרסום והשיווק?
משול הדבר לבחירה ברופא: מי היית מעדיף שיטפל בך המתמחה או הפרופסור? תוכן הוא לא רק מילים. תוכן הוא כלי פרסומי שיווקי וככל שכותב התוכן יהיה בעל רקורד רחב יותר כך יש בידיו יותר כלים לייצר בעבורך את התוצאה הטובה ביותר. האם עבד במשרדי פירסום או בסוכנויות שיווק דיגיטלי? האם הוא כותב תוכן לאתרים בלבד או שהוא גם קופירייטר שכתב תסריטים, מודעות, עלונים? על איזה קמפיינים הוא חתום?
3. מה מערכת היחסים בין כותב התוכן לבין גוגל?
חשוב לברר את מידת התמצאות הכותב ברזי הקידום האורגני. כותבי תוכן שמחוברים למקדמי אתרים בדרך כלל בקיאים יותר בכללי "עשה" ו"אל תעשה" של גוגל. הם מעודכנים בדרישות ובשידרוגים השוטפים של גוגל בנוגע לקידום אתרים בכלל וכתיבת תוכן בפרט. יתירה מזאת, ככל שכותב התוכן מצוי יותר ב'גוגל' כך קל לו יותר לעבוד למול מאפיין האתר שלך, המקדם והמעצב.
4. איזה ערכים מוספים כותב התוכן מביא איתו למשימה?
הכתובת לברר סוגיה זו היא הממליצים של אותו כותב תוכן. מי הם? כל אלה שהמועמד שלך כתב בעבורם תכנים. שווה לברר האם ואיזה ערכים מוספים הכותב מביא:
- מבצע ביוזמתו חיפוש בכלי מילות המפתח כדי
לזהות עוד קהלים רלוונטיים? - מגבש הצעות שיווקיות שיכולות לקדם את האתר
ואת העסק שלך? - הוא מכיר בעלי מקצוע לשדך לך כמו מנהלי קמפיינים
במדיות חברתיות שיכולים לסייע לך? מומחי שיווק בדיגיטל? - האם הוא מעצב את הטקסט או משאיר את המלאכה לחברת בניית אתרים מקצועית?
אפרופו ממליצים…
הנה כמה שישמחו לשתף אותך בתהליך העבודה המשותפת שעברנו יחד:
- דני שביט – מקדם, בונה ומעצב אתרים – 054-202-5268
- ורד עמיאל – פיתוח עסקי, ניהול השיווק – 050-9019031
- מיטל הדר – שיפור ביצועים בחברות וארגונים -052-5114571
- אריק אסולין – מאמן לכלכלת המשפחה – 052-3252840
- חן ורד – ניהול קמפיינים ושיווק מתחת לקו – 050-5936070
- ירון בן-שי – המרכז הישראלי לתמלול והקלטה – 050-900-7814
- בועז גליק – מקדם, מאפיין, מומחה לשיווק דיגיטלי – 052-893-4196
ולסיום, עוד פרט קטן אך חשוב…
אני לא מתחיל לכתוב תוכן לאתר מבלי:
להיפגש איתך, לראיין, לחקור, לבדוק מה עושים המתחרים, לזקק את המסרים החשובים, לתעדף אותם, לתרגמם לתועלות… בעצם, כל מה שדרוש כדי לחדד את העיפרון ולהתמקד ב-USP שלך – המייחד והמבדל בינך לבין הקולגות.
דרך אגב, אם הגעת בקריאה עד לכאן,
כנראה שיישמתי את המלצותי אליך.