שיווק דיגיטלי באמצעות תוכן – למה זה כל כך חשוב?

שיווק דיגיטלי באמצעות תוכן – למה זה כל כך חשוב?
כל מי שיש לו מושג בעולם השיווק, מודע לעובדה שיש לתוכן חשיבות גבוהה ביותר. כאשר מדובר על שיווק אתרי אינטרנט, ניתן לראות שבאמצעות שימוש בתוכן איכותי, ניתן לסייע רבות לנוכחות הדיגיטלית של האתר.

עכשיו אתם בוודאי שואלים את עצמכם, מה הקשר בין התוכן לנוכחות הדיגיטלית? ובכן, מנועי החיפוש ובפרט גוגל, משתמשים באלגוריתמים שפותחו במיוחד, על מנת לתת דירוג לאתרי האינטרנט השונים. הנוסחה עובדת כך – ככל שהדירוג של האתר עולה, כך הוא יופיע במקום גבוה יותר בדפי התוצאות המוצגים לגולשים. הדירוג מושפע משני קריטריונים עיקריים בהם, הסמכות והרלוונטיות שיש לאתר. על מנת לענות בהצלחה על הקריטריונים האלה ולהעלות את הדירוג, עלינו לעשות שיווק תוכן. כלומר, אנו צריכים לשמור על תדירות גבוהה של העלאת תכנים איכותיים לנושאים בהם עוסק האתר שלנו ולשלב את מילות המפתח הרלוונטיות.  

באיזה תוכן להשתמש על מנת לבצע שיווק דיגיטלי?

יש כל מיני סוגים של תוכן, הנה הפופולאריים ביותר:

  • מאמרי SEO – מאמרים שמשתמשים בהם עבור קידום אתרים דיגיטלי במנועי חיפוש (מוכר גם בשם קידום אורגני בגוגל). התכנים אינם בהכרח אינפורמטיביים. הם ספציפית נועדו על מנת לקדם מילות מפתח נבחרות. 
  • מאמרים מקצועיים – מאמרים אלו נכתבים בדרך כלל על ידי אנשי מקצוע שיש להם ידע רחב בתחום המדובר, שאותו רוצים לקדם ולשווק. תכנים עם ערך מוסף לגולשים.
  • בלוגים ומדריכים – תוכן שמופיע באתר עצמו במקום ייעודי הנקרא "בלוג", "מידע מקצועי", "מידע נוסף" וכו'. בדומה לשימוש במאמרי SEO, גם כאן אפשר לשלב מילות מפתח וכך לבצע תהליך של קידום בגוגל. חשוב מאוד לקשר את התוכן הנכתב לדף המתאים באתר.

שיווק תוכן – תכנון התהליך בצורה הנכונה

כאשר בחרנו את סוג התוכן בו נרצה להתמקד, עלינו לבצע את תהליך שיווק התוכן בצורה ממוקדת ביותר. איך נעשה זאת? ראשית נבצע תהליך של מחקר מילות מפתח. הדבר יסייע לנו להבין איזה מילות מפתח נרצה לקדם באמצעות התוכן. במסגרת מחקר מילות המפתח, תוכלו להבין מהן מילות המפתח המחופשות ביותר בתחום שלכם, מהי רמת הקושי הצפויה לכם בקידום אותן מילות מפתח וכו'. כך תוכלו להבין איפה אתם עובדים מבחינת קידום הביטויים השונים. 

לאחר שגיבשנו רשימה של מילות המפתח, נמשיך את התהליך באמצעות כתיבת תוכן איכותי לאתר. יש המון יתרונות בשימוש בתוכן איכותי בהם והנה רק חלק מהם: העלאת סמכות ורלוונטיות האתר, העלאת משך הזמן שהגולשים ישהו באתר, יצירה של חווית משתמש מעולה ועוד.

לכתוב את התכנים לבד או לשכור את שירותיו של כותב תוכן?

התשובה מתחלקת לשתיים: אם אתם בעלי ידע ומומחיות בתחום שאתם רוצים לקדם ויש לכם זמן וגם כשרון כתיבה, אז לכו על זה וכתבו את התוכן בעצמכם. מה שכן, אם אתם לא במצב הזה והכתיבה גוזלת לכם זמן יקר, אז יש גם דרך אחרת שהיא לא פחות ממצוינת וגם מומלצת והיא לשלם לכותב תוכן שיעשה את העבודה בצורה מקצועית וטובה.

5/5 (1 Review)