סדנאות כתיבה שיווקית

סדנאות כתיבה שיווקית

סדנאות כתיבה שיווקית גם העובדים שלך יכולים לכתוב תוכן איכותי

כנראה שחברת חשמל היא הדוגמה הקלסית שמחזקת את הכתוב בכותרת: סדנאות כתיבה שיווקית – גם העובדים שלך יכולים לכתוב תוכן איכותי. המשתתפים בסדנת הכתיבה השיווקית הם בעצם עובדי המטה ומהנדסי חברת חשמל שנתבקשו גם לכתוב תכנים בנושאי התמחותם לאתר חברת החשמל. למותר לציין שהמרחק בין מהנדסים – שעולם התוכן שלהם הוא נוסחאות ותכנים מקצועיים יבשים – לבין כתיבת תוכן שמסקרן ומרתק גולשים לקריאה הוא כמרחק הקוטב הצפוני מהקוטב הדרומי. וזה היה המשוב לתום הסדנה:

לפני הכל, מה הרווח שלך מהשתתפות

ב- סדנת כתיבה שיווקית?

רווח, יתרון, תועלת ועוד הרבה תארים אפשר להעניק למי שמשתתף בסדנה לבעל ה
עסק או לארגון שהזמין סדנה כזו בעבור עובדיו הממונים על כתיבת התוכן:

  1. חיסכון של אלפי שקלים בשנה – לא יהיה צריך לשלם יותר לקופירייטרים וכותבי תוכן בעבור מאמרים וכתיבת תכנים.
  2. חיסכון בעלויות קידום – כתיבת תוכן שיווקי כוללת במערכי השיעור שלי גם כתיבת SEO למטרות קידום אורגני.
  3. מקום גבוה יותר בגוגל – יש השפעה ישירה בין איכות התוכן באתר לבין מיקומו במעלה תוצאות החיפוש בגוגל.
  4. היכרות עם כלי מעקב ביצוע – גם את הנושא הזה אני מלמד

כדי לאפשר בקרת ביצועים ויכולת שיפור עמדות וחידוד המסרים השיווקיים: ביניהם כלי מילות המפתח של גוגל בעזרתו ניתן לדוג יותר גולשים רלוונטיים, וגוגל אנליטיקס תוכנת המעקב של גוגל אחר ביצועי האתר ותכניו.

  1. הצליל בקופה הרושמת – תוכן טוב מביא בהכרח להמרות גבוהות יותר, לתדמית טובה יותר וליותר גולשים לקנות ממך

על הסדנה ואופן העברתה
הסדנה בנויה מקשת
רחבה של נושאים:

כללי כתיבה נכונה, התנהגות צרכנים, הכר את הלקוח, איך "לעבוד" על המוח, המסע בין הרגש להגיון, עיצוב טקסט, חשיבה ויזואלית, הצד האפל של גוגל (מה קורה מאחורי הקלעים ואיך גוגל מקדם אתרים), כתיבה שיווקית, כתיבת תוכן לאתרים, כתיבת דפי נחיתה, כלי עבודה כמו כלי מילות המפתח וגוגל אנליטיקס, פירסום ויראלי, הגהות וטיפים קטנים שעושים את ההבדל הגדול ועוד. כולל תרגול מעשי והשתתפות אקטיבית ב"מבחני מעבדה" שנועדו להמחיש את התמורה והתרומה של נושאי הלימוד לעבודת הכתיבה

מה בין תאילנד לבין
סדנאות כתיבה שיווקית?

במלוא הצניעות, כמי שכבר מעל לעשור מדריך טיולים בתאילנד, אני יודע לעמוד בפני קהל ולהחזיק אותו מרותק, נהנה, מבין ולומד. זה לא קל כמו שזה נשמע אבל היכולת לעמוד על הבמה, לאור הזרקורים, לנגד עשרות זוגות עיניים בוחנות, ובעיקר, מערך לא מבוטל של התנגדויות (מיד נגיע להתנגדויות), כל אלה הם תנאי בסיסי להצלחתה של כל סדנה לימודית ובפרט סדנת כתיבה שיווקית.

קורס כתיבה שיווקית –
ללמד כתיבה שיווקית זה כמו

לענוד את השעון על יד ימין

מרביתנו עונדים את השעון (למי שיש… כל היתר מסתכלים בסלולר) על יד שמאל. אם אבקש ממך לענוד את השעון על יד ימין, במשך יומיים בכל פעם שתרצה לדעת מה השעה תרים קודם את יד שמאל ואז תיזכר שבעצם הוא לא שם. מדוע זה קורה? משתי סיבות והן קשורות זו בזו:

  1. אחד ממנועי המוח הוא עבודה בתבניות מוכרות (הרגלים למשל). המוח רגיל שהשעון על יד שמאל ולכן דבר ראשון המבט נמשך לשם. לוקח למוח זמן לעבד את המידע החדש ולהכניס אותו ל"זיכרון העבודה" – הזיכרון לטווח קצר שמשמש אותנו בכל הפעולות היום-יומיות.
  2. שינוי הרגלים מעורר פעמים רבות באופן אינטואיטיבי התנגדויות. מדוע? כי כל שינוי הוא סוג של יציאה מ'איזור הנוחות' המוכר והידוע. זו גם דרכו של המוח לומר "אל תבלבל לי את המוח". הנה כמה התנגדויות שנזרקו לחלל האוויר בסדנת הכתיבה השיווקית בחברת החשמל: "אם היה לי כישרון כתיבה כנראה שלא הייתי לומד הנדסה"… "הממונים עלי, שלא עברו את הסדנה, לא יבינו שצריך לכתוב כמו שאתה מלמד"… "זה נשמע לי לא אמין"… "יצחקו עלי…"  ועוד כהנא וכהנא התנגדויות ומחסומים שעלי כמרצה להסיר ולעקוף. ואני עושה את זה לא רע.

כתיבה שיווקית זה הרבה
יותר מ"רק" סגנון כתיבה

וכנראה שזה מה שעושה את סדנאות הכתיבה השיווקית לכל כך מעניינות לא רק בצורת ההגשה אלא גם בתוכן. מי שאמון על כתיבה שיווקית הוא בין היתר גם: הוא שילוב של פסיכולוג ודוקטור למדעי המוח (טוב לא דוקטור אבל בהחלט מבין בנושא). כותב תוכן שיווקי הוא גם מומחה להתנהגות צרכנים ומאפייני התנהגות גולשים,  משרתם של שני אדונים במקביל – גוגל והגולש, נגן שיודע לפרוט על המיתרים הנכונים של הלקוח הפוטנציאלי ועוד. מניסיוני, זהו מקצוע שמספק לעוסקים בו  הרבה עניין, ידע, הנאה ורצון לקום בבוקר לעבודה.

0/5 (0 Reviews)