מה דרוש לך, כותב תוכן או קופירייטר?

מה זה משנה, קיבלת את שניהם!

כותב תוכן או קופירייטר
זהו יתרון עצום מבחינתך. נהוג לומר שכל קופירייטר יכול להיות גם כותב תוכן. לעומת זאת, מעטים הם כותבי התוכן שמסוגלים להיות קופירייטרים. וזו הבחנה בעלת משמעות רבה. נכון, אלה שני מקצועות משיקים זה לזה, ועדיין, כותב תוכן שלמד ועסק בתחום הקופירייטינג, על פניו יספק תוצאות טובות יותר. רוצה הוכחה מהשטח לפני דברי ההסבר?

אז מהו היתרון של כותב תוכן

שהוא גם קופירייטר

מאמרים רבים נכתבו על ההבדל בין השניים. במרביתם נעשית הפרדה באופן הבא: כותב התוכן אמור להגיש מידע לגולש בעוד הקופירייטר מתמחה בהעברת מסרים קצרים וקליטים למטרות מיתוג, מכירה או שיווק. שילוב של שתי התמחויות אלה הופך את המידע שהגולש חיפש למעניין, מרתק, מעודד קריאה, קליט וזכיר. ללא ספק יתרון. ועדיין, אני מכוון להבדלים אחרים. הנה כמה מהם:

המטען המקצועי איתו מגיע 

הקופירייטר למשימת כתיבת התוכן

הקופירייטר הורגל עוד מימי ינקותו המקצועית לעבוד בשיטות שמביאות לתוצאות הרבה יותר טובות. עבודתו השוטפת נשענת על הבנה מעמיקה בשיווק, פירסום ומדעי התנהגות הצרכנים. מניסיוני כקופירייטר, כותב תוכן ומרצה לכתיבה שיווקית אני יכול להעיד שמרבית כותבי התוכן לא נחשפים כלל לכלי עבודה רבים שנמצאים בשימוש הקופירייטר. 

חלקם לא מכירים את המושג 'קופירייטר' ועד כמה לימודי קופירייטינג היו תורמים להתמקצעות בכתיבת תוכן.

יתרון יחסי של בית העסק

כבסיס לכתיבת התוכן

קופירייטר לא ייגש למלאכת הכתיבה לפני שהוא הגדיר את המסר המרכזי ואת ה-USP (UNIQE SELLING PROPOSITION). כלומר – התכונה, השירות, היתרון המיוחד והבלעדי של המותג כדי לבדל אותך ממתחריך. 

כל קופירייטר מתחיל יודע עד כמה עצום כוחו של הבידול ועד כמה גדולה תרומתו לקבלת החלטות של הגולש/לקוח פוטנציאלי. הרי לא היית רוצה שגולש יכנס אליך לאתר וירגיש כאילו הוא כבר ראה אתרים כאלה ואף קרא תכנים דומים. חוסר בידול מקשה על הגולשים את הבחירה בך מתוך כלל המתחרים שלך.

כתיבת תוכן בכלל ותוכן שיווקי

בפרט נשענות על הכרת הגולש

ה-DNA הקופירייטרי מוכוון צרכן סופי (END USER). זו נקודה סופר חשובה כשקופירייטר מגיע לכתיבת תוכן. הוא מבין לנפשו של הגולש, יודע איך לפנות אליו ועל איזה מיתרים לפרוט. מי שעסק או עדיין עוסק בקופירייטינג יודע איך להפעיל רגשות, להציף אסוציאציות, לייצר תקשורת אנושית חיובית, להסיר התנגדויות ומחסומים. ויש עוד גלריה רחבה של טקטיקות כתיבה. 

כשקופירייטר כותב תוכן, הוא רואה לנגד עיניו רק את הגולש ואיך לגרום לו להרגיש אצלך בטוח, רגוע, מעוניין. לכן, הוא לא יסתפק בפריסת תכונות המוצר/השירות המוצע אלא יתרגם את התכונות לתועלות. 

מרבית כותבי התוכן (הלא קופירייטרים) יסתפקו בהצגת המידע, ויתנו לגולש לבצע תהליכי הסקת מסקנות בדבר התועלות. תוכן כזה, גם אם קליל ומעניין, יספק אוקטן שכנוע והנעה לפעולה נמוך. 

כותב התוכן הוא סמנכ"ל

השיווק הדיגיטלי שלך.

אף אחד לא נמצא באתר כדי לדבר עם הגולש מלבד התוכן הכתוב. ומי אביו מולידו? כותב התוכן. בעצם, הוא הוא סמנכ"ל שיווק שלך באתר האינטרנט. אז את מי היה עדיף להעסיק? את המועמד שלמד ועוסק במשך שנים במיתוג, שיווק, פירסום, וכתיבת תוכן או את זה שעוסק 'רק' בכתיבת תוכן? 

ונקודה אחרונה אך לא פחות 

חשובה – כתיבת תוכן 'מדבר'

שיחה ודיאלוג הם הבסיס לתקשורת אנושית. שמת לב שאני מדבר איתך מהרגע שנכנסת לדף התוכן הזה. כבר בכותרת שאלתי אותך מה חשוב לך יותר? פתחתי את כותרת המשנה בתשובה לשאלת הכותרת שגם היא מדברת אליך: "זהו יתרון עצום מבחינתך." וכך המשכתי לכל אורך הטקסט – לדבר איתך, לשאול שאלות, להציף דילמות, להציע פתרונות. 

זו הדרך לתת לגולש תחושה של "ביחדנס": מכירים אותו, מתייחסים אליו, מבינים אותו ואת הצורך שלו, נותנים לו מידע וכלים לקבל החלטות… ועוד מגוון טקטיקות כמו למשל כתיבת תוכן ביוניסקס. בין אם זו את שקוראת עכשיו ובין את זה אתה – לשניכם – כתבתי כאילו אני מכיר את מינכם.

0/5 (0 Reviews)