כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט – לתרגם לגולש את תכונות המוצר או השירות

כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט - לתרגם לגולש את תכונות המוצר או השירות
אחת מאבני היסוד של כתיבה לאתרי אינטרנט היא הבלטת תכונות וחוזקות מוצר או שירות. אבל, זו רק חצי הדרך. אם מישהו מצפה שהגולש יעשה בכוחות עצמו את פעולת עיכול המידע כדי להבין מה התועלת הטמונה באותה תכונה או חוזקה הוא טועה ובגדול. זה התפקיד של כותב התוכן לתרגם משמעות תכונות לתועלות כדי לענות על השאלה שמנקרת במוחו של הגולש:

אז מה יוצא לי מזה? זה מה שגולש שואל את עצמו בלב למקרא רשימת התכונות, החוזקות ואפילו יתרונות המוצר או השירות המוצעים לו. וכדי שיבין את מה שאנחנו רוצים שיבין זו החובה שלנו לתרגם את כל אלה לתועלות.

שיווק נכון וחכם של המוצר שלכם

דוגמא תמחיש. הנה תכונה ואפילו יתרון בלעדי של מותג אופניים שהמשווק פרסם באתר שלו:

לאופניים שלנו יש חישוקים כפולים!!!

נשמע מעולה. חישוקים כפולים… זה יותר מחישוק רגיל. וואוו… אבל מה זה אומר, ומה התועלת הישירה לגולש אם יקנה את האופניים שלנו? המילה "כפול" עושה רושם טוב אבל בעצם אין הסבר לגולש מה יוצא לו מזה. אולי נוסח קצת יותר מסביר יעשה את העבודה:

כדי למנוע פגיעה בשלמות הגלגל 

לאופניים שלנו יש חישוקים כפולים!!!

או, כבר יש הבנה מה התועלת בחישוק הכפול. הוא מונע פגיעה בשלמות הגלגל. ועדיין לא מושלם. כי מה לכל הרוחות יכול לפגוע בגלגל. הגולש לא מריץ בראש את המקרים בהם הגלגל חשוף לפגיעה. לכן נדרש נוסח מסביר יותר:

הקפיצות מהכביש למדרכה פוגעות בשלמות הגלגל. 

לך זה לא יקרה כי לאופניים שלנו יש חישוקים כפולים!!! 

עכשיו התמונה שלמה. הגולש מכיר היטב את הקפיצות האלה ואת התחושה ששלדת האופניים משדרת לו בעת פגיעת הגלגל בפינת המדרכה. עכשיו זה ברור: הגלגל בסכנת עיוות והחישוקים הכפולים ישמרו אותו עגול.  

הסלולר אשם – הפך את הגולש לעצלן

מה פתאום אנחנו צריכים להסביר, לפרט, ללעוס את המידע בעבור הגולש? מה זה הפינוק הזה? מה קרה, הוא כבר לא מסוגל אפילו לחשוב בכוחות עצמו?

לא יעזרו התלונות והתמיהות, זה המצב ולכן צריך להתמודד איתו. אבל לפחות מצאנו את האשם שהוביל לצורך להסביר תועלת – הסלולר. 

גלישה בסלולר – שינתה את פניה של הכתיבה

הגלישה בסלולר מאופיינת כחיפוש מהיר שמבקש תוכן איכותי, קצר ומענה חד ומדוייק. לאף אחד אין זמן או סבלנות לקרוא תכנים ארוכים, זה גם לא הכי נוח במסכים הסלולריים.

למען האמת, הגולש זכה לתואר  עצלן עוד לפני שהגלישה בסלולר הפכה לערוץ החיפוש הנפוץ ביותר. מאז ומעולם הגולש רצה לקבל את המידע שחיפש בלי לטרוח, בלי תחנות בדרך. זו הסיבה מדוע כבר לפני שנים גוגל הפסיק לשלוח גולשים אל התפריטים שהיו בדף הבית והחל לשלוח אותם ישירות לדף התוכן הרלוונטי לחיפוש.  

מאז הסלולר כמעט והפך ל"איבר אורגני בגוף האדם", מאפייני הגלישה בו פלשו לגלישה בנייח וחידדו את הצורך להיות רלוונטיים לחיפוש ולבצע עבור הגולש את עבודת עיבוד המידע – תרגום תכונות ויתרונות לתועלות.

לכל כותב תוכן טוב יש ארגז כלים

ארגז כלי העבודה של כותב התוכן מלא בעוד קשת רחבה של כלים. הוא צריך לדעת לדבר עם הגולש, לרתק אותו לדף התוכן, לשכנע אותו להעדיף אותך ואת ההצעות השיווקיות שלך, לגרום לו לקרוא עוד תכנים באתר (ולתרום בכך לקידום האורגני)… וזה רק קצה המזלג.

1/5 (1 Review)