כתיבת תוכן לאתר – כך תכתבו תוכן משכנע

כתיבת תוכן לאתר – כך תכתבו תוכן משכנע
כן, כתיבת תוכן לאתר זה לא רק כתיבת מילים אלא בעיקר עבודת שכנוע שפועלת על הגולש ומעודדת אותו להיות ללקוח שלך. תוכן משכנע מביא לך רווח כפול: רווח ראשון – מכירה. רווח שני – המלצות. עם הנקודה הזו, לקוח שהופך לממליץ, אני מבקש לפתוח את התוכן. ובהמשך, אצייד אותך בכמה כללים שהופכים כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט ל"כתיבה משכנעת".

איך לקוח הופך לממליץ? 

כדי שיהיה לנו קל אני מציע שנעניק לתוכן באתר את התואר "סמנכ"ל השיווק". בידיו של סמנכ"ל השיווק קשת רחבה של כלים שנועדו לגרום לגולש להפוך ללקוח. מיד ניגע בכלים אלה אבל קודם אני מבקש להציף תכונה שמאפיינת כל לקוח ואשר היא זו שגורמת לו להיות ממליץ. אלה הם החיזוקים וטפיחות השכם מהסביבה הקרובה שיאשרו לו שהוא קנה נכון, עשה דיל טוב, רכש מוצר/שירות מצויין. את החיזוקים האלה הגולש (שהפך להיות הלקוח החדש שלך) משיג בכוחות עצמו. דוגמא תמחיש:

יש לך אתר חנות שמציע כלי חשמל ביתיים.

התוכן באתר הציף בין יתר כלי השכנוע תכונות כמו: מחיר מנצח… משלוח והתקנה חינם… מיליארד פיקסלים שמייצרים חדות תמונה מטורפת… סאונד עוצמתי כמו מערכת קול משוכללת… מסך שטוח… ועוד.

מגיע יום חמישי, החברה מתכנסים אצל הלקוח שלך לראות את המשחק של מכבי ת"א בכדורסל נגד ריאל מדריד ואז זה מתחיל: "נו… איך הטלוויזיה החדשה?" שואל הלקוח את חבריו. ומבלי להמתין לתשובה הוא ממשיך: "ראיתם את החדות? התמונה בנויה ממיליארד פיקסלים, והסאונד… הנה תראו… אני מגביר… אהה, איך? פיצוץ נכון? … ואת כל זה השגתי במחיר XYZ. איפה? "יענקל זוכמיר טלוויזיות ומוצרי חשמל ביתיים". אני אשלח לכם בוואטסאפ קישור לאתר. אחלה שירות: הובלה והתקנה חינם… אמרו תוך שבעה ימים אספקה כעבור יומיים התקשרו לשאול אם אפשר להגיע למחרת היום.  יש ממליץ יותר טוב מזה?

כתיבת תוכן לאתר כלי שיכנוע

אין ענף, תחום וקטגוריה עסקית ללא מתחרים. לכולנו יש מתחרים. לי ככותב תוכן לאתרים ולך בתחום עיסוקך. התחרות מתקיימת במגרש של גוגל (על פי החוקים שלו), והגולש, בקליק אחד יכול להיכנס לאתר שלך ובקליק אחד לצאת ממנו ולעבור למתחרה. מכאן ברור – המטרה הראשונה היא להשאיר את הגולש אצלך באתר. איך?

רלוונטי לחיפוש – הגולש כתב במנוע החיפוש מה הוא צריך או רוצה. לכן, דף התוכן צריך לעסוק במענה לחיפוש שלו. כשחיפשת כותב תוכן או כתיבת תוכן לאתרים גוגל שלח אותך לדף באתר שלי שמתעסק בדיוק בחיפוש שלך. ואף דאגתי לפתוח את כותרת המאמר בביטוי החיפוש שלך. הגולש מבין שהוא הגיע לתוכן שהוא ביקש? עכשיו הזמן להתחיל לפתוח איתו בשיחה.

צריך לדבר – נחזור אל סמנכ"ל השיווק שלך הלא הוא התוכן הכתוב. והוא עושה הכל כדי לדמות את האינטראקציה איתך למפגש פרונטלי. התוכן הכתוב מדבר איתך, שואל שאלות, מזדהה עם החוסר/הבעיה/הצורך של הגולש, מספק מידע, ממחיש ומדגים, מגיש הצעות שיווקיות ונותן לך ערכים מוספים כדוגמת הכלים שאני נותן לך עכשיו אותם ניתן ליישם באתר שלך. 

מה התועלת – זו נקודה סופר חשובה!!! מרביתנו סבורים שכתיבת תכונה ואפילו יתרון חזק עושים את העבודה ולא כך הם הדברים. אסור לצפות שהגולש יקיש בעצמו מהתכונה של המוצר את התועלת בשבילו. לכן, דבר ראשון מציינים את התועלת ואז מחזקים אותה בתכונה. לדוגמא: כדי שתראה את הקלאסיקו כאילו אתה יושב בקאמפ נואו הטלוויזיה שלנו מצויידת במערכת סראונד. קודם תועלת אח"כ היתרון/תכונה. 

אבני יסוד בכתיבת תוכן לאתרים: רלוונטיות, דיבור ותועלת

רלוונטיות, דיבור ותועלת. שלוש "אבנים" אלה הן אבני יסוד בכל כתיבת תוכן לאתרים. ויש עוד. חלקם רציונליים לחלוטין כמו המחיר, אפשרות תשלומים, מהירות אספקה, משך האחריות והיקפה וכדומה. אולם, במגרש קבלת ההחלטות משתתפים עוד משפיעים והם אמוציונאליים. פריטה על מיתרי רגש, הדלקת אסוציאציות, הפעלת חושים, כתיבה ביוניסקס ועוד אשר תורמים את חלקם בהסרת מחסומים והתנגדויות ובחיזוק כוח השינוע של התוכן הכתוב. את כל אלה ועוד ניתן ללמוד מקריאת תכני האתר שלי או פשוט להתקשר אלי. אשמח לשתף בידע שצברתי לאורך השנים.

1/5 (2 Reviews)