כיצד כתיבת תוכן לאתר מניעה לפעולה?

הברנש - כתיבת תוכן לאתרים

האם כתיבת תוכן לאתרים מושיטה יד לגולש ומעבירה אותו חוויה שסופה הנעה לפעולה. לשם כך חיפשת בגוגל כתיבת תוכן לאתרים, נכון? יתכן ורק רצית מידע על כתיבת תוכן כדי לבחור את הקופירייטר המתאים, אבל בסופו של דבר, מרביתנו מחזיקים באתרי אינטרנט כדי לקבל טלפונים, הזמנות, קריאות שירות מלקוחות. כאן כתיבת התוכן באתר שלך אמורה לקחת את המושכות לידיים ולהפעיל על הגולש קשת טקטיקות כתיבה כדי להניע אותו לפעולה.
נתחיל בראשונה:

כתיבת תוכן טובה יוצרת תקשורת אישית עם הגולש


הנה אני מושיט לך יד (כמו שהבטחתי לך בכותרת המאמר) ומזמין אותך ל"טיול" קצר מסלול בתוכן הכתוב. טיול במהלכו אחשוף בפניך טקטיקות כתיבה ואנסה להפעיל אותן עליך בתקווה שבסופו של דבר אביא אותך ליצור איתי קשר.
לכן, הכלי הראשון שכותב תוכן חייב לאמץ הוא – ניהול דיאלוג. דיגיטליים, דינמיים, קצרי רוח חסרי סבלנות ככל שנהיה, עדיין, כולנו מתקשרים מאז לידתנו בעזרת מילים. וזה בדיוק מה שקורה בינינו עכשיו. כבר מהמילה הראשונה אנחנו מקיימים דיאלוג. פתחתי את התוכן בשאלה ישירה אליך ואני בטוח שהשבת לי. כן, השבת בלב או במחשבה אבל ענית לי. דרך אגב שמת לב שהתוכן כתוב ביוניסקס?

כתיבת תוכן שמדברת לכולם מסירה מהגולש מחסומים והתנגדויות


היצור האנושי ניחן בחיישני אזהרה שפועלים 24/7 לאתר כל איום או סיכון אפשרי ולאותת לך להתרחק. בהקשר של הנעת גולש לפעולה, חיישנים אלה מייצרים חומת הגנה בנויה ממחסומים והתנגדויות להצעות שיווקיות ולטקטיקות מכירה.
אז פצחנו בדיאלוג כדי להרגיע במעט את אותם מנגנוני אזהרה ועכשיו אני חושף בפניך את טקטיקת הכתיבה נוספת שמרככת עוד יותר את ה'אנטי הצרכני' – כתיבה ביוניסקס.

מעטים הם כותבי התוכן שמכירים את הטקטיקה ועוד פחות יודעים איך ליישם אותה. תת המודע שלך קלט כבר מהמילה הראשונה שהתוכן כתוב כאילו אני יודע את מינך. כתיבת יוניסקס גורמת לגולש, מבלי שירגיש, לקרוא את התוכן לפי מינו: נקבה בלשון נקבה וזכר בלשון זכר. כך, הקריאה זורמת וקולחת יותר בעוד ההתנגדויות מאבדות עוצמה.

תוכן רלוונטי ואותנטי לחיפוש בעל כוח שכנוע ומקדם מכירות עוצמתי


למלאכת השכנוע יש ערך רב הן לעצם רכישת המוצר או השירות המוצעים והן למערכת יחסים ארוכת טווח עם הגולש כלקוח חוזר וכממליץ. לכן, בצד קשת טקטיקות הכתיבה (עסקנו רק בשתיים מהן) התוכן עצמו חייב להיות רלוונטי לחיפוש. זו הסיבה מדוע כותרת המאמר מתחילה בביטוי החיפוש שלך.

מידע המוגש בצורה ברורה נקי ממניפולציות ותעלולי מכירה שמזוהים מיידית על ידי חיישני ההתנגדויות והמחסומים של הגולש, מייצר הבנה ומקדם את הגולש (הלקוח הפוטנציאלי שלך) אל השלב הבא בו הוא מתעניין במוצר/שירות יותר לעומק. זה השלב בו הגולש שואל את עצמו, בעצם הוא שואל אותך כבעל האתר: "אז מה יוצא לי מזה?" ובמילים אחרות…

מה התועלת של כתיבת תוכן לאתר?


רבים מסתפקים בכתיבת תכונה ואפילו יתרון חזק מתוך הנחה שיתרונות אלה עושים את העבודה. זה נכון.. אבל. ההנחה שהגולש יקיש מכך בכוחות עצמו את התועלת בשבילו מוטעית.
לכן, דבר ראשון מציינים את התועלת ואז מחזקים אותה בתכונה. לדוגמא:
"במקום לכרוע על הברכיים כדי לנקות את הפינות" – התועלת
"המברשת המרובעת של ה'אי-רובוט' לתעשה את העבודה" – היתרון.

האם כתיבת תוכן טובה סופה להניע לפעולה?


הגענו ליעד? יש עוד המון טקטיקות כתיבה: הפעלת חושים ורגשות, לעורר אסוציאציות, להשתמש בהומור… אבל מאחר והגענו לשלב ההנעה לפעולה, אצייד אותך בעוד טקטיקה אחת לסיום: כמעט כל פסקה שקראת הסתיימה במשפט, בשאלה, בסיומת של שלוש נקודות שהגבירו את הסקרנות לברר את ההמשך והוביל אותך אל הפסקה הבאה. אז מה החלטנו?
שנדבר?

0/5 (0 Reviews)