הכר את מאפייני הקריאה של הגולש

מאפיייני הקריאה של הגולש
מה באתר שלך מושך יותר תשומת לב ומרתק את הגולשים – העיצוב, הצבע, התמונות, ה'פלאש' (אם יש) או הטקסט הכתוב? חד משמעית – הטקסט!ובכן, בניגוד לתשדיר פרסומת בטלוויזיה, שם בדרך כלל נותן הטון העיקרי הוא הויז'ואל (תמונה, מקום, שחקנים, אוירה, תנועה, עלילה, התרחשות), כאן באינטרנט, דווקא הטקסט הוא המשפיע העיקרי על החלטות הגולשים כמו:
  1. האם להישאר באתר או לצאת ולחפש אחר
  2. האם להמשיך לקרוא או לדלג
  3. האם לבקש עוד מידע או להסתפק
  4. האם לבצע הזמנה או לוותר
  5. האם להתקשר אליך או ליצור קשר עם אחר

קיים עוד הבדל מהותי וחשוב בין פרסום בעיתונות, טלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות… לבין האינטרנט.          כאן, באינטרנט, הגולש מגיע מרצונו ומתוך דחף למצוא את המידע, המוצר או השירות שהוא מחפש.  ואילו ערוצי הפרסום מנסים לתפוס את תשומת ליבו לזכות ברגע של הקשבה ואגב כך לעורר אצלו עניין בשירות או מוצר מסויים שברוב המקרים אין לו כלל צורך בו.
מכאן, שהחיים שלך בעת כתיבת תוכן לאתר דבש, נכון? הגולש רוצה את המוצר שיש לך להציע ובעצם הכול תפור ומוכן לעסקה. ובכן לא כך הוא הדבר. יתירה מזאת, הנה פרדוקס מספר 1:
מצד אחד הגולש אמנם מחפש מידע או מוצר אבל מצד שני הקריאה שלו נעשית בדילוגים. כלומר הוא לא קורא מילה מילה, שורה שורה, אלא מרפרף בין השורות והפסקאות בתקווה שמבוקשו יצוץ לנגד עיניו ויחסוך ממנו זמן יקר ואת הצורך לקרוא.                                הפרדוקס שובר שיאים כאשר מתברר שמהרגע שגולש נכנס לאתר שלך לוקח לו 8 שניות בממוצע להחליט אם הוא נשאר או עובר לאתר הבא. זו עובדה מחקרית!
מסקנה. צריך לתת לגוֹלש בראש!!!
זהו כמובן סלאנג או צורת ביטוי ציורית שבאה להמחיש את שעליך לעשות: למשוך את תשומת ליבו לפני שיעשה "ויברח". אם הצלחת במשך שמונה השניות הגורליות לעניין, לרתק, לייצר בידול  ולכרוך סביבו חוטים שקושרים אותו אליך הוא ימשיך לגלוש אצלך. החוטים האלה נוצרים מההבנה של הגולש מה יוצא לו מהמוצר שלך. וכמו שמקובל בשפת הפרסומאים לומר: התועלת לצרכן. חשוב להוסיף, ככל שהתועלת באה לידי ביטוי במילים המעוררות רגשות כך היא משפיעה עליו יותר. רוצה דוגמא? בבקשה:
אדם סובל מכאבי גב, לא עלינו, והוא מחפש בגוגל את המילים: "מכון פיזיותרפיה". מנוע החיפוש מוצא כמה עשרות אלפי תוצאות. בדרך כלל הגולש לא מחפש מעבר לעמוד התוצאות הראשון. רוב מכוני הפיזיותרפיה – ואני מזמין אותך לבדוק – ימצאו לנכון לפתוח בהסברים מה זה פיזיותרפיה, לציין עד כמה הם גדולים ומקצועיים, באיזו שנה הם הוקמו (על משקל ותיק יותר מנוסה ומקצועי יותר) ואת כל סוגי הטיפולים שהם מעניקים. הכול בשפה תכליתית, מקצועית ועניינית. אך מה היה קורה אם דף הבית היה נכתב כך ע"י הפיזיותרפיסט, בעל או מנהל המכון:
טוב שגלשת לאתר שלי, כבר עשית
צעד גדול לקראת הקלה ומרפא.
אני מוכן להמר שהוא יקבל יותר כניסות מכל האתרים האחרים. מדוע:

  1. כי הכותרת שלו שונה, מיוחדת ומושכת תשומת לב
  2. כי הוא מדבר עם הגולש בגובה העיניים ובאופן ישיר כאילו הם בשיחה
  3. כי במקום לפאר את עצמו הוא שם במרכז את הגולש ובעיקר את מכאוביו
  4. כי הוא מבטיח לגולש את מה שהוא חיפש – הקלה ומרפא מידיים
  5. כי הוא טופח לגולש על האגו ומחמיא לו על גלישתו לאתר
  6. כי הוא נותן לגולש אור בקצה המנהרה ומגרה אותו להמשיך ולקרוא

וכל זה במשפט אחד. אפילו לא שמונה שניות.
לסיכום מאמר זה.
אומרים באנגלית  there is no second chance to improve the first impression ובתרגום: אין לך הזדמנות שנייה לתקן את הרושם הראשוני. וזה נכון. אם תוך שניות לא גרמת לגולש עניין בסגנון הכתיבה, ובהצגת התוכן – הוא ילך וכנראה גם לא יחזור. לכן, השילוב בין סגנון כתיבה מרתק לבין הצגת התועלת לצרכן זו הנוסחה המנצחת בכתיבה תוכן לאתר שלך.

0/5 (0 Reviews)