הדרך הבדוקה לכתיבת תוכן לאתרים

good vibes only text

הדרך הבדוקה לכתיבת תוכן לאתרים

והראשונה בהן היא הגדרת המטרה לשמה חיפשת כתיבת תוכן לאתרים. תמיד טוב לנעוץ דגל שיסמן את המקום אליו אנחנו רוצים להגיע. על פניו, עוד לפני שדיברנו אני יכול לסמן את המטרות הכי מבוקשות להשגה:

– כתיבת תוכן שמשכנעת את הגולש להיות לקוח

(או לפחות ליצור קשר!)

– תוכן שמעודד את גוגל לקדם את האתר אורגנית

(ויש לו דרישות לגוגל הזה!)

– תוכן שמייצר תדמית חיובית לבית העסק/ארגון

(תדמית טובה מגבירה מכירות.)

איך משיגים את המטרות הללו?

BY THE BOOK!!! עם ניסיון של יותר מעשרים שנים בכתיבת תוכן בכלל וכתיבת תוכן לאתרים בפרט, אני יכול לומר בביטחון: מי שמשקיע בהכנות לכתיבה מצליח להביא תוצאות מרשימות. וכאן, ברשותך אצטט את אברהם לינקולן נשיא ארצות הברית (בעבר הרחוק) משפט חכם שאימצתי:

"אם הייתי צריך לחטוב עצים במשך 8 שעות,

6 שעות הייתי משחיז את הגרזן ורק שעתיים חוטב".

ככל שיותר זמן מוקדש ללימוד ומחקר, וככל שההכנה יסודית ומעמיקה יותר כך כתיבת התוכן מדוייקת יותר, ביצועה מהיר יותר והסיכוי להשגת המטרות שהגדרת גבוה יותר. בכל מקרה: לא כותבים תוכן ללא עבודת הכנה מקדימה!

ואלה הדברים ש"צריך לדעת" ו"צריך לעשות"

"חייבים לדעת"

את הכללים של גוגל והדרישות שלו בנוגע לאיך תוכן צריך להיכתב ולהיראות. דרך אגב, הכללים האלה משתנים מעת לעת. לכן חשוב לבדוק את הבקיאות של כותב התוכן בתחום.

לעשות חקר מילות מפתח, כי רק כך ניתן להבין את מטרת החיפוש, איך אפשר להביא עוד תנועת גולשים רלוונטית, איזה דפי תוכן האתר צריך להכיל ואיך נכון לכתוב אותם. הנה טיפ. תמיד עדיף שמקדם אתרים מבין עניין יבצע אפיון אתר שכולל חקר מילות מפתח.

את מאפייני הקריאה של הגולשים כדי להציג בפניהם את התוכן באופן מגרה ומזמין הן טקסטואלית והן ויזואלית. חשוב לזכור: לקוחות לא קונים מוצרים הם קונים תועלות

לכתוב את התוכן ביוניסקסכדי לגרום לכל גולשת או גולש לקרוא את התוכן כאילו נכתב לפי מינם. זו אחת השיטות הבדוקות להסיר התנגדויות ולייצר חוטי תקשורת חיובית

"חייבים לעשות"

להכיר אותך אישית. יעשה נכון כותב התוכן אם יפגוש את מזמין העבודה לצורך היכרות אישית, להניח את ה'אצבע על הדופק', לייצר שפה משותפת ולתאם ציפיות. הפגישה הזו חיונית. לשני הצדדים!!!

ללמוד את העסק שלך. ביקור בבית העסק, הכרת המוצרים/שירותים, הסקירה שלך את העסק, ללמוד את הקטגוריה, לקבל ממך הפניות למאמרים וקישורים, וגם, להבין מי המתחרים הישירים ומי העקיפים… ויש עוד. מי שעוסק בכתיבה שיווקית חייב להפוך כל אבן בשטח

לבצע חקר שוק, קטגוריה ו… מתחרים. שלב סופר חיוני. לקרוא אתרי מתחרים, להבין לאיזה קהלים הם פונים, מה ההצעות השיווקיות שלהם, באיזה מילות מפתח השתמשו. ובקיצור דע את האוייב!

לקבוע מסר מרכזי. במילים פשוטות: מהו המסר האחד והחשוב מכולם שהגולש חייב לזכור. גיבוש המסר המרכזי נשען על אפיון העסק, הוא מפקס את הכתיבה ולכן הוא דורש זיקוק ושיוף משותף של הכותב ושלך. ובקיצור המסר המרכזי הוא עמוד השדרה של התוכן באתר כולו

ולכל אלה יש ערך מוסף ניסיון!

כותב תוכן שמבצע עבודת הכנה כמתואר כאן, ברוב המוחלט של המקרים, הוא גם בעל ניסיון רב בכתיבת תוכן לאתרים. יכול להיות שהוא יעלה לך עוד שקל אבל כך מובטחת לך הישיבה בשורה הראשונה של הקונצרט.

0/5 (0 Reviews)