אופטימיזצית תוכן לקידום אתרים

אופטימיזצית תוכן, אופטימיזצית אתרים, אופטימיזצית on page
קידום אורגני של אתרים במנועי החיפוש הוא תהליך מורכב שדורש לא מעט ניסיון, מקוריות, עבודה קשה, התמדה, ולא מעט פעמים, גם מזל. בתוך עולמות התוכן השונים של תהליך קידום האתר, אופטימיזציה של עמודי האתר השונים לדפי תוצאות החיפוש היא אחד המרכיבים המשמעותיים. 
אופטימיזצית תוכן, אופטימיזצית אתרים, אופטימיזצית on page

התאמת התוכן הקיים באתר לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש נועדה לשפר את הנראות של אותם עמודים בתצוגות החיפוש, לעודד גולשים להקליק על התוצאות, ולאותת למנועי החיפוש שהעמודים שעברו אופטימיזציה הם רלוונטיים ונותנים מענה איכותי לשאילתא שביצע הגולש.

כדי לבצע אופטימיזציה של עמודי האתר השונים, יש צורך בקיום דרישת בסיס, שבלעדיה, כל התהליך של קידום אתרים בגוגל לא יהיה שלם: מחקר מילות מפתח מעמיק.

מהו מחקר מילות מפתח?

בתהליך של מחקר מילות מפתח אנו מנסים לאתר ביטויי חיפוש רלוונטיים, אשר היינו מעוניינים שהאתר המקודם ידורג עליהם. מהם ביטויי חיפוש רלוונטיים? הכוונה היא לאותם ביטויי חיפוש אשר משרתים את מטרת האתר. אם מטרת האתר היא למכור שירותים או מוצרים, יחפש בדרך כלל מקדם האתרים אחר ביטויים המעידים על כוונת רכישה. אם, לעומת זאת, האתר הוא אתר תדמיתי, שנועד למצב דמות מסויימת בנישה שבה הוא פועל, ייתכן שדווקא ביטויי המפתח הפופולריים יותר יהיהו בעדיפות גבוהה.

בכל מקרה, בתהליך של מיפוי ביטויי המפתח הרלוונטיים, חשוב יהיה לשים לב לרמת התחרות: לעיתים, עדיף יהיה לבחור בביטויים פופולריים פחות, אך כאלו שרמת התחרות עליהם נמוכה יותר, מאשר ביטויי מפתח פופולריים, שהסיכוי לדרג את עמודי האתר עליהם בעמוד הראשון הוא נמוך.

אז אילו פעולות נכללות בתהליך של אופטימיזצית תוכן לקידום אתרים? המשיכו לקרוא.

פעולה מספר 1: סידור ההיררכיה באתר

עוד לפני שתתחילו לטייב כותרות וכותרות משנה, לשבץ מילות מפתח ועוד שלל פעולות חשובות ונפוצות בתהליך הזה, חשוב יהיה בראש ובראשונה לייצר היררכיה תקינה לאתר. מהי היררכיה תקינה? היררכיה שמאפשרת לכל עמוד באתר להיות במרחק של עד ששלוש לחיצות מדף הבית, שבאמצעותה כל העמודים הינם קשירים (ניתן להגיע אליהם באמצעות ניווט), ואשר בה כותרות העמודים המופיעים בתפריט הראשי הם ביטויי המפתח הראשיים והפופולריים יותר.

ההיררכיה צריכה, כמובן, לשרת הגיון צרכני, ולאפשר לגולש להתמצא באתר בקלות. יחד עם זאת, חשוב להבין שהיררכיה נכונה מייצרים לא רק עבור הלקוח, אלא גם עבור מנוע החיפוש. מנוע החיפוש צריך להתרשם בסריקה אחת, במה עוסק האתר, והקטגוריות הראשיות והמשניות צריכות לציין זאת באופן מפורש.

פעולה מספר 2: יצירת תוכן באתר שמבוסס על מילות המפתח

לא יהיה כל טעם להמשיך בפעילות האופטימיזציה, אם אתר לא כולל בתוכו תכנים רבים ומגוונים שעוסקים בנושאים המייצגים את ביטויי המפתח שמופו. לשם כך, מומלץ ואף רצוי שבאתר יפעל בלוג איכותי, שאליו יועלו תכנים ארוכים ומושקעים באופן תדיר. כמה ארוכים צריכים להיות המאמרים? התשובה תלויה, כמובן בנישה שבה פועלים, וכן בפעילות המתחרים. עם זאת, ככל שהתכנים יהיו ארוכים ומושקעים יותר, כך יגדל הסיכוי שתוכלו לדרג את האתר שלכם על ביטויי זנב ארוך.

תוכן כזה צריך, כמובן, לשלב את מילות המפתח. נסו לדאוג לכך שהעיקריות בהן תופענה לכל הפחות בכותרת ראשית, אחת מן הכותרות המשניות, וכן בגוף הטקסט, כמה וכמה פעמים.

פעולה מספר 3: טיוב היררכית הכותרות בעמודים

כדי שמנועי החיפוש יוכלו להבין בצורה טובה יותר את עמודי האתר שלכם, ולקבל מושג על התחומים שהם מכסים מבחינת התוכן, רצוי יהיה לעשות שימוש בהיררכית כותרות נכונה. טיוב היררכית הכותרות צריך יהיה לענות על ההמלצות הבאות: ודאו שכל עמוד באתר כולל כותרת ראשית אחת בלבד. דאגו שבכל עמוד באתר הכותרות המשניות אכן מייצגות את תתי הנושאים. דאגו שהטקסטים בין הכותרות השונות יכתבו באמצעות היררכית התוכן של פסקאות רגילות. דאגו גם שלא לקפוץ בין היררכית תוכן אחת לאחרת תוך דילוג על היררכית ביניים. כך, למשל, אם לאחר כותרת משנה מסוג H2 כתבתם פסקה, אל תייצרו מתחתיה כותרת משנה מסוג H4. אם יש צורך ברמת היררכיה כזו במאמר, דאגו לעבור דרך H3 במבנה סדור ונכון.

פעולה מספר 4: טיוב כותרות מטא ותיאורי מטא

כותרות מטא ותיאורי מטא של העמוד הם הכותרות והתיאורים שיופיעו בדפי תוצאות החיפוש לכשיוצגו לגולש. זאת הסיבה, שישנה חשיבות גדולה ליצירת כותרות שתשכנענה את הגולש להקליק עליהן. שימוש בכותרות טובות היא פעולה שתוכל לסייע לכם לשפר באופן משמעותי דירוגים של עמודי האתר שלכם עבור ביטויים הממוקמים באופן יחסי נמוך.

פעולה מספר 5: הטמעת קישורים פנימיים

בניית קישורים פנימיים היא אחת הפעולות שיש לה חשיבות גדולה ביותר בקידום אורגני של אתרים. קישורים פנימיים עוזרים לגולש לנווט בין עמודים שונים באתר, חושפים את הזחלנים של מנועי החיפוש לעמודים חדשים שטרם ביקרו בהם, מחזקים את הסמכות של עמודים חשובים באתר, ומסייעים בביצוע דיפרנציאציה בין עמודים שונים באתר.

פעולה מספר 6: סידור הפוטר באתר

הפוטר, שהוא החלק הקבוע בתחתית האתר, שחוזר על עצמו בכל עמודי האתר, היא שטח המיועד בדרך כלל להטמעת קישורים פנימיים לעמודים חשובים באתר, שלא יכלו לקבל את תשומת הלב הראויה להם בתפריט הראשי. משכך הם פני הדברים, חיזוק עמוד פנימי באמצעות שתילת קישור אליו מן הפוטר היא בעצם איתות למנוע החיפוש, שהעמוד הזה הוא אכן חשוב, והייתם מוכנים לוותר על נדל"ן חשוב באתר כדי לקדם אותו.

פעולה מספר 7: שימוש ב – LSI

ראשי התיבות Latent semantic indexing  מתייחסים לשימוש במילים נרדפות, או מילים בעלות משמעות סמנטית דומה. מנועי החיפוש שהשתכללו עם השנים, למדו לזהות קשרים שונים בין מילים וביטויים, ולמעשה יודעים באמצעות מילים נרדפות להבין האם העמוד המדורג רלוונטי לשאילתא שביצע הגולש על פי כוונת החיפוש ולא רק על פי המילים ב=המסויימות שבחר הגולש לעשות בהן שימוש.

כאשר אתם מייצרים תוכן באופן שוטף באתר, הקפידו לעשות שימוש באור מילים עשיר, ולשלב ורייאציות שונות של מילות המפתח שבחרתם, גם באמצעות מילים נרדפות. היתרון בכך הוא כפול: ראשית, תוכל להיות מדורגים על יותר מילות מפתח, ושנית, לא תבצעו פעולה של דחיסת יתר של מילות מפתח, שתוכל לגרום לכם לחוות עונש ידני ממנוע החיפוש של גוגל.

פעולה מספר 8: בדיקת תוכן משוכפל

פעולה נוספת שכדאי יהיה שתבצעו על מנת לטייב את התוכן באתר ולהתאים אותו לתצוגה במנועי החיפוש, היא לבצע בדיקה של קיום תוכן משוכפל באתר. תוכן משוכפל יכול להיות עמודים באתר שלכם שדומים באופן משמעותי לעמודים אחרים הפזורים ברשת (בגלל כותב תוכן שלכם שהתרשל בתפקידו ואולי אף רימה אתכם), או לעמודים פנימיים באתר שנוצרים עם תוכן רזה ומשוכפל, כמו עמודי הדפסה, עמודי מוצרים עם תכונות שונות ועוד. בתוכן משוכפל ישנן כמה וכמה דרים לטפל, החל מהסרת התוכן, ועד להגדרתו כתוכן שלא מומלץ לזחלנים של מנועי החיפוש לסרוק, תוך הפניה לעמוד התוכן המקורי. מקדמי אתרים רבים משיגים תוצאה זאת באמצעות שימוש בתגית canonical.

2/5 (1 Review)