כתיבת תוכן לאתר צריכה לרתק את הגולש

שילמת כסף בעבור כתיבת תוכן לאתר שלך. ועדיין, כלי המעקב (כמו גוגל אנליטיקס) מראים שהגולשים נוטשים את האתר מהר מידי. כלומר, הזמן ששהו באתר לא מספיק לקריאת תוכן אחד שלם אפילו לא למחציתו. 

  • שאלת: למה הם לא קוראים את התוכן? 
  • התפלאת: כמה זמן זה כבר לוקח… כולה 250-300 מילים? 

הנה הסיבות ובהמשך הנוסחה לכתיבת תוכן לאתר שמרתקת אליו גולשים:

שילמת כסף בעבור כתיבת תוכן לאתר שלך. ועדיין, כלי המעקב (כמו גוגל אנליטיקס) מראים שהגולשים נוטשים את האתר מהר מידי. כלומר, הזמן ששהו באתר לא מספיק לקריאת תוכן אחד שלם אפילו לא למחציתו. 

  • שאלת: למה הם לא קוראים את התוכן? 
  • התפלאת: כמה זמן זה כבר לוקח… כולה 250-300 מילים? 

הנה הסיבות ובהמשך הנוסחה לכתיבת תוכן לאתר שמרתקת אליו גולשים:

הסלולר אשם 

אין ספק מדובר ב"א-נורמליה". הרי הגולש הוא זה שביקש מידע או לרכוש מוצר/שירות. ובכן, את האשמה העיקרית לקריאה מרפרפת שמדלגת על קטעי תוכן רבים ניתן להטיל על הגלישה בסלולר. זו הגלישה הזמינה והמידית שמחפשת מענה מהיר לכל שאילתא. אותו גולש סלולר מביא את מאפיין החיפוש החד, המדויק והמהיר ואיתה את קוצר הסבלנות גם לגלישה במחשב הנייח. מכאן ברור מדוע כתיבת התוכן לאתר שלך שנועדה לספק לגולש את התמונה המלאה אינה זוכה לקריאה אלא לרפרוף. 

הטקסט ארוך מידי

משפט שכולנו כבעלי אתרים שומעים מהגולשים שלנו. מה ארוך מידי? הרי כל מילה כאן נבחרה בדקדקנות. בטח ארוך מידי ושוב הסלולר אשם. למעט בעלי אתרים שהעלו לרשת גם גרסת סלולר קצרת תוכן, כל היתר מסתמכים על אקרובטיקת ה'למתוח ולכווץ' את המסך שהאתרים הרספונסיביים מאפשרים לגולש. אמנם כך חוסכים בהוצאות בניית אתר סלולר, אבל עכשיו, הקריאה קשה עוד יותר כי מדובר במסך קטן שלאורכו נגללים הטקסטים שמופיעים בגרסת הדסקטופ. ומכאן, המרחק לנטישת האתר קצר ביותר.

הנוסחה שקובעת מה צריך להיות אורך התוכן הכתוב

מקדם אתרים אמר לי שגוגל רוצה שכתיבת תוכן לאתר תתבסס על לפחות 250 מילים לדף.  אבל כאן לא מדובר בנוסחה מתמטית או מספרים אלא במאפייני קריאה של הגולש. לכן, התשובה ל'מה צריך להיות אורכו של הטקסט' מצויה בגורם האנושי
כמה פעמים התחלת לעשות דבר אחד ועניין אחר משך את תשומת ליבך וגרם לדחיית ביצוע הראשון? כמה פעמים זיפזפת בין הערוצים ו'נתקעת' בתוכנית טלוויזיה שריתקה אותך למסך למרות שתכננת לראות בכלל תוכנית אחרת? ובכן, מילת המפתח בכל הקשור לכתיבת תוכן לאתר שלך היא היכולת לרתק:

ככל שהתוכן יהיה יותר מרתק בסגנון כתיבתו, בשפה העכשווית, בשילוב של סלנג, בתיבול של הומור ובדיאלוג עם הגולש כך הוא יקרא יותר. המקום בו הוא נעצר או נוטש את הדף הוא המקום בו התוכן הפסיק להיות מעניין. והנה חמישה טיפים להגברת משך הקריאה של הגולש:

טיפים לכתיבת תוכן לאתר:

רלוונטיות – הטיפ הזה אינו קשור ישירות לסגנון הכתיבה אלא לפילטר הראשון של הגולש שיקבע אם להמשיך בקריאה או לא וזו הרלוונטיות של התוכן לחיפוש. לכן מילת המפתח הראשית צריכה לפתוח את כותרת הדף.

דיבור ישיר – הגולש הוא יצור אנושי שזקוק למגע אנושי. תוכן מרתק צריך לנהל דיאלוג המבוסס על פנייה ישירה לגולש, שאלות שהגולש משיב עליהן בלב (אבל משיב), הפניית תשומת לבו לנקודה חשובה ("כדאי לשים לב לפסקה הבאה…"), הזדהות עם כאב ומצוקה או חוסר, הצפת אסוציאציות מוכרות או מאפייני התנהגות מוכרים. כל הכלים שאנחנו משתמשים בהם בשיחה פרונטלית – רק בכתוב.

תכונות ותועלות – מרביתנו סבורים שציון התכונות של המוצר או השירות מדליקים את הגולש ומעודדים רכישה. ולא כך הם הדברים. הגולש קורא תכונה ושואל את עצמו: "אז מה יוצא לי מזה?". לכן זה מתפקיד כותב התוכן להציף קודם את התועלת ומיד בהמשך לחזק אותה בתכונה.

גבר או אישה? – מכיוון שאין לנו (עדיין) מושג מי קורא את התוכן הכתוב גבר או אשה, יש להשתמש בטקטיקת כתיבה שנקראת יוניסקס. צורת כתיבה שגורמת לכל אחד מהמינים לקרוא את בטקסט כאילו נכתב במיוחד בשבילו ולפי מינו. אגב, כל התוכן שקראת עד עכשיו כתוב ביוניסקס. גם אם לא שמת לב – התת מודע שלך הרגיש.

3/5 (2 Reviews)