עשר הדיברות לכתיבה שיווקית נכונה
 
דיברנו על כך שהגולש מעניק לך קרדיט קטן ביותר - 3 שניות בממוצע. זה הזמן שנדרש לו לקבל החלטה אם הוא נשאר אצלך באתר או עובר לאחר. איך גורמים לו להישאר יותר? להמשיך לקרוא ולהתעניין במוצר או בשירות? להניע לפעולה?
עושים הכול כדי להקל עליו את הקריאה.                                                                אינני עוסק הפעם בצורך לפנות אל הרגש שלו, עוד  נגיע לזה במאמרים הבאים. היום נעסוק בטכניקות וכללי כתיבה פשוטים וקלים. יישומם יקפיץ את כתיבת התוכן ואת אטרקטיביות האתר שלך פלאים. אז  לי הרבה הקדמות, ישר לעניין – 10 הדיברות:
  1. כותרת עניינית ומעניינת - שתגרום לגולש להבין שיש כאן באתר בדיוק את מה שהוא מחפש    (8 מילים+-). כלומר עניינית בתוכן מעניינת בסגנון ובקריאטיביות שלה. לא לפחד, אפשר לפנות בכותרת ישירות אל הגולש: " אנחנו היחידים שמייצרים נעליים במידה 48 ומעלה. מתאים לך?" (שאלה רטורית. בטח שמתאים לגולש. הרי הוא חיפש מידות גדולות. ומצא. ולא רק מצא אלא את היצרן היחיד. נראה אותו עכשיו גולש לאתר אחר!!!).
  2. כותרת משנה או פתיח מודגש לטקסט - שיתמצתו את עיקר התוכן באותו עמוד (2-3 שורות לכל היותר). רצוי משפט ראשון קצר ועדיף לסיים בגרוי הסקרנות באמצעות שאלה ("רוצה לדעת איך?"...) או הבטחה ("בפסקה הבאה מחכה לך הפתעה נעימה...")
  3. פסקאות קצרות -  הגולש קורא בדילוגים ולא ברצף, פסקאות קצרות נראות פחות מאיימות. אם יש לך הרבה אינפורמציה השייכת לפסקה מסויימת תמיד ניתן לסיים בלינק שמציע: "למאמר המורחב..." או "להמשך קריאה בנושא xy...". אגב, כותרת לכל פסקה עשויה לגרות את הגולש לקרוא או לסייע לו להבין באיזה נושא הפסקה כולה עוסקת.  פסקה צריכה להכיל נושא מרכזי אחד. אחד... לא שניים ולא שלושה! עודף מסרים מבלבל.
  4. משפטים קצרים – ככל שהמשפטים יהיו קצרים יותר כך הם יהיו קליטים יותר וקלים לקריאה. משפט ארוך עם פסיקים, וו הקישור, וו החיבור, הערות ביניים בתוך סוגריים או בין מקווים... משפט כזה, ייקח את הגולש לטיול ארוך ומתיש שכבר בתחילתו הוא ירצה לקפוץ מהרכבת ולהתנתק.
  5. ריווח שורות  וגודל אות – כאן הסבר יבוא דווקא בדוגמא. מדוע חוזה המשכנתא, פוליסת הביטוח או כתב אחריות תמיד מופיעים באותיות קטנות ובריווחים מצומצמים? נכון, יש הרבה טקסט. אבל המטרה המרכזית היא לגרום לך לא לקרוא. לא היית רוצה שזו תהיה הגישה לטקסט הכתוב ולתוכן באתר שלך, נכון? (גודל אות לא פחות מ-10 פונקט ולא יותר מ-12 פונקט לטקסט, וריווח שורות בהתאמה יקלו על העין של הקורא ויזמינו לקריאה)
6.      בעברית קוראים מימין לשמאל – לא אני לא צוחק עליך וחלילה לא מזלזל.                    כולנו פשוט נוטים לשכוח עובדה כל כך פשוטה ולעיתים ממרכזים את הטקסט לאמצע ויש כאלה שאף עושים יישור לשמאל. העין רגילה לקרוא מימין לשמאל. הנחת טקסט ביישור לשמאל מפריעה לקרוא ומגרשת את הגולש לאתר שבו היישור הוא לימין.
  1. להדגיש את הנקודות החשובות – כן, להדגיש. באות גדולה, באות שמנה, בצבע, במסגרת סביב שורת מחץ, במרקר , בקו תחתי, בעזרת תמונה שממחישה... אבל חשוב לזכור: הדגשת מרובה לא הדגשת כלום! להדגיש רק את מה שחשוב באמת.
  2. לא לשבור מילים – לפעמים מילה ארוכה מסתיימת בשורה ומחציתה עוברת וצונחת לשו- רה הבאה. נכון שזה מפריע לקרוא. אז להימנע בבקשה. בייחוד נכונים הדברים to words in English. העין קוראת מימין לשמאל ולפתע צריכה לקרוא משמאל לימין ובנוסף לרדת שורה, להתחיל משמאל לימין ולחזור לקרוא מימין לשמאל. לא מבלבל?
  3. להימנע מפונט כתב יד. - זה תמיד נראה לא אמיתי והתחושה האחרונה שברצונך להשאיר בתודעתו של הגולש הוא תחושה של זיוף, לא אמיתי, כאילו כזה...
  4. הגעהא – תמיד לעשות הגהה, ועוד אחת ועוד אחת. סיימת? עכשיו ממש חיוני להעביר את הטקסט למישהו שזו לו הפעם הראשונה לקרוא. הוא ימצא עוד שגיאות. אני מבטיח לך. ואם הוא לא הבין משהו, אין טעם להסביר לו, אלא פשוט לתקן. הוא המבחן הכי אובייקטיבי שלך. אם הוא לא הבין גם הגולש לא יבין. שגיאות כתיב (שלושה מכוניות...), שגיעות דפוס (כן, זה בכוונה שגיעות...) וטעויות פיסוק לא מעניקות לך אצל הגולש נקודות זכות. והנה עוד טיפ קטן אך חשוב: לא לסמוך על מתקן השגיאות האוטומטי. הוא יאשר לך את צמד המילים "קצר ופשוש" כנכונות בעוד שכוונתך היתה לכתוב "קצר ופשוט".
 
אז מה היה לנו?
כתיבת תוכן על פי הכללים המופיעים במאמר הם הבסיס לכתיבה שיווקית נכונה. מטרתם להקל על הגולש בקריאת הטקסט, להתחבר למאפייני והרגלי הקריאה שלו, ובכך לסלול את דרכו להתעניינות, להבנת המסרים ולביצוע פעולה כמו השארת פרטים, שיגור מייל ואפילו רכישת מוצר או שירות שהאתר מציע.