דף הבית >> מאמרים >> תוכן לאתרים הכלי שמניע גולשים לרכוש ממך ואת גוגל לקדם את האתר
FacebookGoogle+Twitter

תוכן לאתרים
הכלי שמניע גולשים לרכוש ממך ואת גוגל לקדם את האתר 

נגיד שהיה לך איש מכירות וירטואלי. הוא זה שמנהל שיחה אחד על אחד עם כל גולש שמגיע אליך לאתר. זהו איש מכירות מעולה. הוא יודע לייצר את הקשר האנושי כדי לרתק ולסקרן אותו. תוך כדי ה"דיבור אחד על אחד" הוא משלב מידע שהגולש ביקש, מסביר לו על יתרונות ותכונות המוצר בצורה קלילה ומשכנעת, מציף תועלות ואפילו מניע אותו לפעולה – השארת פרטים, יצירת קשר או רכישה. למה "נגיד שהיה...". הנה אני כאן לרשותך כדי:

  • להביא לקידומו האורגני של האתר במעלה תוצאות החיפוש 
    (ולחסוך לך תשלום גבוה לגוגל בעבור ניהול קמפיין ממומן). 
  • לגרות, לסקרן, לרתק ולשכנע את הגולש להישאר באתר שלך, 
    להציג מידע בצורה משכנעת ומובנת ולהניע אותו לפעולה

נתחיל בתרומת כתיבת תוכן לאתר לקידומו האורגני.
למי שאינו מצוי בעולם האינטרנט וקידום אתרים הנה בתמצית מה זה קידום אורגני. קיימים שני סוגי קידומים: 
קידום ממומן
שהוא למעשה פרסום ממומן שהזרוע הפרסומית שלו היא בדרך כלל דף נחיתה. בדף תוצאות החיפוש של גוגל זה נראה כך: שלוש התוצאות הראשונות בדף וטור התוצאות בצד שמאל של דף התוצאות. בוחרים מילת מפתח (הביטוי באמצעותו גולש מחפש בגוגל מידע) ומשלבים אותה בתוכן באתר או בדף נחיתה כדי שגוגל ידע להציג אותה בפני הגולשים בתוצאות החיפוש. בכל פעם שגולש יקליק על המודעה שלך במנוע החיפוש זה עולה לך כסף. העלויות יכולות להיות מזעריות ויכולות להגיע לעשרות שקלים בעבור כל קליק – תלוי בתחרות, כמויות החיפוש ועוד גורמים. זה יכול להגיע להוצאה של אלפי שקלים בחודש. 

קידום אורגני כותבים תוכן לאתר (דף הבית, על אודות, דפי המידע של האתר, מאמרים וכדומה), לכל תוכן יש את מילת המפתח, בדיוק כמו במקרה שלנו – הקלקת בגוגל "תוכן לאתרים" והגעת למאמר שכתבתי בנושא הזה. כאן אין תשלום לגוגל, אפילו לא שקל. גוגל קובע את קידומו של האתר על פי כמות ההקלקות של הגולשים על התוצאות האורגניות ומאפייני התנהגותם. כלומר, ככל שגולש נמצא יותר זמן באתר, עובר מדף לדף ובסופו של דבר אף משאיר פרטים או מזמין מוצר – הוא בעצם מאותת לגוגל שעוקב אחרי כל פעולה ותזוזה ברשת האינטרנט שזהו אתר עם מידע רלוונטי שמוצג וכתוב באופן מעניין, ברור, קל לקריאה, משכנע ומניע לפעולה. מסוג האתרים שגוגל היה רוצה לקדם במעלה תוצאות החיפוש כדי שעוד גולשים יוכלו ליהנות מאתר כל כך איכותי. 

דרך אגב, אם קראת  עד כאן כיבדת את האתר שלי בנוכחותך כ-2.5 דקות. במונחים של גלישה באינטרנט וקריאת תוכן זה הרבה זמן. וזה יכול לקרות גם באתר שלך. צריך רק להתקשר אלי
 
לפרטים נוספים ולכתיבת תוכן לאתרים
אני מזמין אותך ליצור איתי קשר כבר עכשיו

אפשר בצ'יק 054-2611212    
אפשר בקליק  habarnash@012.net.il
אפשר בצ'יק 054-2611212    
אפשר בקליק  habarnash@012.net.il
איך תוכן לאתרים מניע גולשים לפעולה?
אין ספק שלעיצוב ומבנה האתר, לתמונות שהוא מציג, לצבעים ולמיתוג יש תפקיד חשוב בגרוי הגולש, ביצירת רושם חיובי ובבניית חוויית הגלישה אבל... לא מבנה אתר ולא עיצוב יכולים למכור. כאן יש כלל שיווקי וחשוב במיוחד:

אנשים לא קונים מוצרים - הם קונים תועלות

זו הסיבה מדוע כל צרכן, כאשר מציגים לו מוצר או שירות שואל את עצמו: "אז מה יוצא לי מזה?". כדי שגולש/צרכן ירצה לקנות מוצר הוא צריך להבין את התועלת שהמוצר יספק לו. לשם כך צריך לתוות חוטים מקשרים בין התוכן לבין הגולש שיהוו את הגשר עליו יעברו המידע, המסרים השיווקית ופרטי ההתקשרות: 
  • להזדהות עם צורך בעיה או כאב, כדי לתת לו את התחושה שמבינים אותו, לכתוב לו בשפה קלילה, ברורה כאילו אנחנו בשיחה פנים אל פנים כי זו מהותה של תקשורת אנושית
  • לפרוס בפניו את תכונות, יתרונות, לתרגמם לתועלות שגורמות לו להגיד לעצמו בלב: "וואייי... שווה!" או "וואלה? לא ידעתי", או אפילו לגרום לו לשאלה שמסמנת התעניינות והתקדמות בתהליך השכנוע כמו: "נו... וכמה זה עולה?".
  • לבנות התפתחות מסר הגיונית (לוגיקת הכתיבה) ולהציג את התוכן ולעצבו כך שיראה לא עמוס, מאיר עיניים וקל לקריאה
  • לחסוך ממנו כל טרחה שרק אפשר כולל לינקים כמו "קרא עוד..." או "למידע המורחב הקלקי כאן...". גולשים לא אוהבים להקליק קדימה בכלל החשש מה"מוקש" שבודאי מחכה בקישור. 

ויש עוד עניין חשוב במיוחד בקשר לתוכן לאתרים
גוגל!!! כותה התוכן חייב להיות מעודכן בדרישות הכתיבה של גוגל ובחידושים שתחום זה שמתרחשים לעיתים קרובות. למה הכוונה? גוגל, בין יתר משימותיו, בודק את התוכן כדי לודא שמדובר בתוכן מקורי (לא מועתק), שאין בתוכן נסיונות "לעבוד" על גוגל, ששיבוץ מילות המפתח יהיה כפי שגוגל רוצה (מי שמפוצץ את התוכן בחזרה על מילות המפתח לא רק שלא תורם לקידום אלא אף עלול להביא לענישה והורדת האתר במורד תוצאות החיפוש), לגוגל יש אפילו הגדרה מדוייקת כמה תווים (לחיצות מקש) יכולים להיות בכותרת התוכן. ויש עוד הרבה חוקי "עשה" ו"אל תעשה" שצריך לדעת בקשר לכתיבת תוכן בכלל ותוכן לאתרים בפרט. אבל לשם כך אולי עדיף שנדבר: