דף הבית >> קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני. גוגל רוצה אותך
במקום ראשון, והתוכן סולל את הדרך.

קידום אתרים אורגני זו הדרך להתקדם במעלה תוצאות החיפוש מבלי לשלם לגוגל אגורה שחוקה על כל קליק. ועדיין, למרות שגוגל לא מרוויח ממך כסף, מהסיבות שלו הוא רוצה אותך במקום הראשון. אבל...

יש לו 'דרישות' והמרכזית שבהן היא כתיבת תוכן שיווקי משולבת בכתיבת SEO. אלה סוללות את הדרך במעלה תוצאות החיפוש, ולכן, כשמדובר בקידום אתרים אורגני צריך להבין את מערכת היחסים בין גוגל (SEO) עם הגולש (שיווק). 
גוגל לא סופר אותך. 
זה לא אישי. מי שבאמת חשוב לגוגל הוא הגולש. אם נשווה את הזירה המקוונת לעולם העסקי, הרי שגוגל הוא כמו חנות שמציעה תוכן לגולשים, האתרים הםהספקים שממלאים את המדפים בסחורה והגולשים הם הלקוחות. כידוע הלקוח חשוב לחנות יותר מהספק ולכן מה שמעניין את גוגל הוא שהאתר שלך יספק לגולש תוכן רלוונטי לחיפוש.
גוגל והגולשים הם כמו חתן וכלה
וקיימת ביניהם מערכת שיתופיתת של קח ותן. הגולש מקבל – חינם – את כל המידע שבעולם,  ו"בתמורה", מבלי שידע, הוא "הלקוח הסמוי" של גוגל. כל תנועה שלו חשופה לגוגל ומשדרת  איתותים לגבי האתר אליו הוא נכנס. מבין  עשרות ומאות מדדים על פיהם גוגל בוחן אתרי אינטרנט, מרביתם חסוי ושמור כמו הנוסחה של קוקה קולה, אמנה שלושה מרכזיים הקשורים באופן ישיר לכתיבת תוכן שיווקי משולב  בכתיבת SEO  (Search Engine Optimization) שתורמת לקידום  אתרים אורגני במנוע החיפוש. הנה:
כמה גולשים נטשו וכמה נשארו?
אחד המדדים לאיכות האתר והתוכן הוא המהירות בה גולשים שנכנסו לאתר נטשו אותו. באנגלית Bounce-Rate ובעברית "אחוז נטישה". ככל שיותר גולשים נשארים באתר יותר זמן, גוגל מבין שהאתר מספק להם תוכן רלוונטי לחיפוש (אחרת היו נוטשים, נכון?). וזה מסוג האתרים שגוגל רוצה לקדם במעלה תוצאות החיפוש. 
כמה דפים באתר הגולשים קראו?
כתיבת תוכן שיווקי שמצליחה לרתק את הגולש ולגרום לו לרצות ביוזמתו לקרוא עוד תורמת דלק באוקטן גבוה למנוע הקידום האורגני. מרביתנו, כגולשים, מרפרפים  על התוכן ומחפשים את שביקשנו  שיקפוץ לעין ויבלוט. אבל, אם גולש קרא עמוד אחד ועבר לעמוד תוכן נוסף הוא משדר לגוגל את רמת העניין והתועלת  הרבה שמספק לו האתר. יותר דפי תוכן שהגולש הקליק עליהם ושהה בהם הרי זו עדות שמדובר באתר משובח בתכניו ומן הראוי לקדם אותו.
האם הגולש השאיר פרטים או רכש מוצר און-ליין?
סגירת מעגל. אף אחד לא רוכש מוצר/שירות, לא מתקשר טלפונית ולא  משאיר פרטים  ב'צור קשר', אלא אם כן הוא מצא את שביקש והשתכנע שאין צורך להמשיך בחיפושים באתרים אחרים (המתחרים למשל...). ובשביל גוגל זה אות וסימן לאתר ראוי  קידום. 
 
אם כך, כמה כובעים צריך לחבוש כותב התוכן בו זמנית?

ועכשיו כשמדובר בכתיבה לצורך קידום אתרים אורגני אפשר להתחיל ולדמיין איזה כישורים, מיומנויות, ניסיון וידע נדרשים מכותב התוכן כדי לגרום לגולשים לעשות את המסלול  מכניסה לאתר ועד להנעה לפעולה. כתיבה שיווקית לאינטרנט בכלל וכתיבת SEO בפרט מחייבות את כותב התוכן:
  • להכיר את מאפייני הגלישה והקריאה של הגולש
  • להבין לעומק את התנהגות הצרכן  ומה מניע אותו לפעולה.
  • לשלוט היטב בהתנהגות השוק והמתחרים
  • לדעת את כללי ה"עשה" ו"אל תעשה" של גוגל
  • להשתמש בקשת רחבה של טקטיקות כתיבה
  • מיומנות כתיבת יוניסקס וכישרון לכתוב תוכן ש"מדבר" עם הגולש 

ובשורה התחתונה להביא אותך אל השורה התחתונה.
הגעת עד לכאן, כלומר, קראת יותר מ-500 מילים וזמן השהיה שלך בדף (אם לא קפצת ישר אל הסוף) עומד על כ-4 דקות. זה המון במונחים של קידום אורגני. רוצה שגם באתר שלך הגולשים ישדרו לגוגל כאלה נתונים מעודדי קידום?

לכתיבת תכנים לצורך קידום אורגני לאתר,
כתיבת תוכן שיווקי ושירותי קופירייטינג
אפשר להתקשר אלי בצ'יק
054-2611212  

אפשר גם בקליק
habarnash@012.net.il


כרמי איתן, "הברנש", כותב תוכן מנוסה ומרצה לכתיבה שיווקית וקופירייטינג
ב'חשיפה' בבית הספר לאומנויות תקשורת של האוניברסיטה הפתוחה 
וקרן שמש מלכ"ר לקידום עסקים "צעירים"