דף הבית >> מאמרים
FacebookGoogle+Twitter

כתיבת תוכן וכתיבה שיווקית – הסודות ומה שבין השורות

רבים מחברי ולקוחותי שואלים אותי איך זה שאני חושף במאמרים המוגשים כאן את "סודות" הכתיבה השיווקית בכלל וכתיבת התוכן לאתרים בפרט. והתשובה היא מאד פשוטה: בסופו של דבר, הגשת תכנים אלה – ובמילים אחרות "הסודות המקצועיים" -  בצורה הכי שקופה, גלויה וכנה  מייצרת מצב של WIN WIN :
  • הגולש זוכה למידע איכותי מבוסס ניסיון כתיבת תוכן של שנים ארוכות והוא אף מוזמן לנסות וליישם אותו בכוחות עצמו וחסוך מעצמו עלויות כתיבת תוכן.
     
  • אני זוכה לקידום אורגני מוגבר כי זמן שהייה הגולש באתר ורלוונטיות התוכן הם מהפרמטרים המרכזיים על פיהם גוגל מקדם אתר. ואם תרמתי למתחרה שלי ידע... אשמח פעמיים. ככל שיהיו יותר כותבי תוכן איכותיים כך הענף בו אני חי, נושם ובועט יהיה איכותי יותר וידחוק למטה את כל מקצרי הדרך, מעגלי הפינות, המעתיקנים וה"כאילו" כותבי תוכן.
יתירה מזאת. יש מגמה בעולם שעונה לכותרת "אוטוריטה". רוצה לומר, אם אדם הוא בעל ותק, ידע, מומחה בתחום עיסוקו, מלמד, מרצה ומרביץ תורה – הוא אוטוריטה (בעל סמכות) בתחום ונכון לו לשתף ולהפיץ את המידע שצבר. זה חוזר אליו ובגדול. לקוחות משתכנעים שהוא הדוקטור הנכון לטפל בכתיבת התוכן שלהם. אז הנה זה בא – סדרת מאמרים שיעזרו לך להכיר את מאפייני הגלישה של הגולשים, איך נכון לכתוב להם, להפעיל אותם ובה בעת לרצות את גוגל ולהביא לקידומו האורגני של האתר.

כתיבת תוכן כמו שגוגל והגולשים אוהבים
"כשיש קשרים מי צריך פרוטקציה"! מי לא מכיר את המשפט הזה? 
מי לא רוצה קשרים? ומי מאיתנו לא מנצל פרוטקציה כדי להקדים תור לרופא, לעקוף את התור בביטוח הלאומי,
לעשות צ'ק-אין בשדה התעופה מבלי לעמוד עם כולם?


כתיבת תוכן איכותי
גוגל והגולשים יאהבו את האתר שלך "התוכן הוא המלך"! ביטוי שגור בפי המבינים בקידום אתרים וכתיבת תוכן.


כתיבת תוכן מקדמת אתרים
כתיבת תוכן איכותית מקדמת את האתר שלך גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. ואני אוכיח לך שאכן כתיבת תוכן
עושה את העבודה יפה.


כתיבת תוכן - איך ניתן לדעת אם התוכן באתר שלך עושה את העבודה?
לא להאמין, אבל למרות שעיסוקי הוא כתיבת תוכן אינני מתכוון לדבר ולו גם מילה אחת על עצמי, לא להחמיא,
ולא להציג אתרים שכתבתי להם תכנים. כל המאמר הזה הוא בשבילך ולשיפור תוצאות האתר שלך!!!


כתיבת תוכן - כוחה של מילה
הדבר הראשון שאדם רואה זו תמונה. בין אם מדובר באתר אינטרנט, מייל, עלון, מודעה... התמונה או העיצוב
קופצים לעין לפני הכול. אבל מי שמזיז אותו באמת מעמוד לעמוד באתר, ובעיקר, מי שמניע אותו לפעולה
כמו רכישה, השארת פרטים בקשה לקבלת ניוזלטר - הוא הטקסט וכמו שקוראים לו כיום – כתיבת תוכן.
זה כוחה של מילה.


כתיבת תוכן איכותי - שווה קידום משמעותי לאתר שלך
מי לא רוצה למצוא חן בעיני גוגל, שיקום!!!
אף אחד לא קם? לא מפתיע. אבל, גוגל הוא גולם וכדי למצוא חן בעיניו אין טעם לעשות לו עיניים או לבוא עם
מחשופים נדיבים. זה לא יעבוד!!! מה ש"עושה לו את זה" ואף גורם לו לבצע קידום אתר במעלה תוצאות
​החיפוש הוא תוכן איכותי...


חובה לדעת: תפיסת עולמו של הגולש
מי זה הגולש שנכנס אליך לאתר? מה הוא מרגיש? מה הוא אוהב? מה הוא שונא... ככל שנכיר אותו טוב יותר נוכל לפנות אליו נכון יותר ולשכנע להישאר אצלנו או לקנות מאיתנו ולא באתר אחר. 


הכר את מאפייני הקריאה של הגולש
מה באתר שלך מושך יותר תשומת לב ומרתק את הגולשים – העיצוב, הצבע, התמונות, ה'פלאש' (אם יש) או הטקסט הכתוב? חד משמעית - הטקסט!


עשר הדיברות לכתיבה נכונה
דיברנו על כך שהגולש מעניק לך קרדיט קטן ביותר. 8 שניות בממוצע. זה הזמן שנדרש לו לקבל החלטה אם הוא נשאר אצלך באתר או עובר לאחר. איך גורמים לו להישאר יותר? להמשיך לקרוא ולהתעניין במוצר או בשירות? להניע לפעולה?


כתיבת התוכן כאמצעי דיבור ישיר עם הגולש
לא, לא טעיתי, דיבור ישיר. כמובן שמונח זה נובע מ"דיוור ישיר" אם כי לא חופף לו באופן מלא. כך או אחרת, הדיבור הישיר כסגנון לכתיבת תוכן, הינו אמצעי חשוב ביותר עבורך להשגת יתרון על פני תכנים שנכתבים באתרים אחרים. דיבור ישיר מקרב אליך את הגולש וגורם לו להעמיק ולהתעניין באתר שלך, במוצר, בשירות ובהצעה השיווקית המופנית אליו.


בכתיבה שיווקית לאינטרנט ל"חיזור" יש תפקיד חשוב!
הפעם ברצוני להאיר את הגולש מזווית אחרת. מהזווית האנושית, מה מניע אותו, מה דוחף אותו לעשות מעשה. מסתבר שקיימים חמישה דחפים (מוטיבטורים) עיקריים שמניעים את כולנו. שהרי בסופו של דבר, כולנו בני אנוש, כולנו גולשים, כולנו לקוחות ועל כולנו הדחפים האלה עובדים.


מה עדיף? כתיבת תוכן קצרה ולעניין או טקסט מפורט וארוך?
דילמה! כתיבת תוכן לאתר צריכה להיות קצרה ולעניין כי לגולש אין זמן? או אולי עדיף להרחיב ולפרט כי ככל שהגולש יידע עליך יותר הוא עשוי להשתכנע לקנות דווקא ממך?


לא טוב להיות לבד. עדיף בזוגות וכדאי מדי פעם לגוון בשלישייה...
מהיום הפועל, השם ותכונות של מוצר זוכים לתואר. בכתיבה שיווקית אין דבר כזה "רק" כסא. יש כסא ארגונומי, כסא נוח, כסא איכותי. ועדיף שני תארים לפעמים אפילו שלושה.


זה לא גברת זה אדון...
איך ניתן לדעת מי גולש כעת באתר שלך – האם הוא זכר? אולי נקבה? ומדוע זה חשוב כל כך? אם ברצונך לרתק את הגולש ולמנוע ממנו לעבור לאתר אחר זה מאד חשוב. 


תוכן לאתר שמדבר עם הגולש בגובה העיניים משיג תוצאות מדהימות
אף אחד לא בונה אתר סתם בשביל הכיף. בסופו של דבר כל בעל עסק רוצה לראות את התוצאות בקופה הרושמת. גם כשמדובר באתר תדמיתי, המטרה היא לגרום לגולשים להעדיף אותך על פני המתחרים, ליצור קשר, להשאיר פרטים ובשורה התחתונה - להביא לרכישת מוצר או שירות. כאן נכנס כותב ה"תוכן לאתרים" לפעולה כדי לייצר טקסט בונבון ...


תוכן לאתרים הכלי שמניע גולשים לרכוש ממך ואת גוגל לקדם את האתר 
נגיד שהיה לך איש מכירות וירטואלי. הוא זה שמנהל שיחה אחד על אחד עם כל גולש שמגיע אליך לאתר. זהו איש מכירות מעולה. הוא יודע לייצר את הקשר האנושי כדי לרתק ולסקרן אותו. תוך כדי ה"דיבור אחד על אחד" הוא משלב מידע שהגולש ביקש, מסביר לו על יתרונות ותכונות המוצר בצורה קלילה ומשכנעת, מציף תועלות ואפילו מניע אותו לפעולה – השארת פרטים, יצירת קשר או רכישה. 

כתיבת תוכן לאתרים. הכלי שמניע את הגולשים באתר שלך להיות ללקוחות
אכן, כתיבת תוכן לאתרים יכולה לעשות פלאים. בתנאי שכותב התוכן מנוסה ומיומן בתחום! כאן לא מדובר בסיסמה מעלפת או כותרת שנונה. כתיבת תוכן היא עבודת נמלים שמשלבת כל כך הרבה תחומים ואוגדת אותן יחד לכלי שיווקי חזק ויעיל.