דף הבית >> כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית היא המשווק המקוון שלך
שעושה בעבורך עבודה מעולה. בתנאי...

כתיבה שיווקית לא נועדה רק כתוכן שיווקי לאתרי אינטרנט או לדפי נחיתה. היא יכולה להיות המשווק שיקדם את עסקיך בכל מדיה ופורמט: ניוזלטרים, בלוגים, פורומים, רשתות חברתיות, דיוור אלקטרוני. והסיבה פשוטה:

 
  • בחירת הפונט המתאים וגודל אות קריא 
  • הריווח בין השורות ובין פסקאות הטקסט 
  • שימוש מושכל בטכניקות הדגשת מסרים חשובים
    (שמן, קו תחתי, יישור טקסט, צורות, טבלאות, צבע...) 
  • התאמת מבנה הטקסט ואורכו למאפייני קהל היעד
    (יש הבדל גדול בין תוכן המיועד לדור ה-XY לבין תוכן 
    ​לגיל הזהב לדוגמא).  

כל אלה ועוד מובילים ומנווטים את הגולש לקראת ביצוע פעולה, מקלים עליו את מלאכת הקריאה והבנת הנקרא,  נותנים לו תחושה של  'נעים להיות פה'... כל התנאים שמעודדים גולש להיות לקוח.

יש גם בונוס נחמד
ומה הכי יפה בתהליך? גולש שביצע רכישה ממך הופך להיות לא רק ללקוח אלא גם לממליץ. הוא יתפאר בפני חבריו ומכריו על הקניה המוצלחת שעשה, וכדי לתת תוקף מעשי להחלטת הקניה שלו, יפרוס את כל הטיעונים שהכתיבה השיווקית השתמשה בהם כדי לשכנע אותו. כך, מבלי להרגיש, יתרום הגולש את חלקו לקופה הרושמת ולמאמץ השיווקי. 
 
הגעת בקריאה עד לכאן? כנראה שהכתיבה השיווקית שלי מילאה אחר כל התנאים שפרסתי לפניך. ועכשיו, תורי לשאול : איך אני יכול לעזור לך?
 
 
בכל אחת מהמדיות שמניתי התקשורת נעשית עם גולש/צרכן שכבן אנוש פועלים עליו בדיוק אותם כללים וחוקים בעזרתם מצד אחד מוסרים המחסומים וההתנגדויות ומצד שני נוצרת התקשורת האישית החיובית. ומכאן גם ה"תנאי" שבכותרת: בתנאי שמדובר בכותב תוכן מנוסה ומבין עניין. מה זה אומר? הנה:
כולנו יודעים לזהות איש מכירות. נכון?
וכמה מאיתנו יודעים לזהות משווק?
הכתיבה השיווקית אינה עוסקת באקט המכירה באופן ישיר אלא במלאכת השכנוע שמקורה בהכרת השוק, לימוד המתחרים, התנהגות הגולשים, הצפת חוזקות מוצר, תרגומן לתועלות וגיבוש הקונספט (הרעיון, הדרך, הערוץ...) באמצעותו יש להנגיש את כל הנתונים האלה בפני הגולש  - ע"י התוכן הכתוב -  כדי לשכנעו להעדיף אותך על פני המתחרים ולהניע אותו לפעולה: השארת פרטים ליצירת קשר או רכישת מוצר/שירות. הנה כמה מ'קווי האופי' של הכתיבה השיווקית:
המחזר הלאטיני!
  • הכתיבה השיווקית  תחזר אחרי הגולש, תעניין אותו,  תרגיע את  חששותיו... תדליק אותו... תייצר תקשורת חיובית.
  • היא תדבר איתו בגובה העיניים, בגוף ראשון וביוניסקס כאילו מתקיים ביניהם דיאלוג. אחרת איך אפשר להסיר מחסומים והתנגדויות.
  • היא תשאל אותו שאלות רטוריות כאשר התשובה בראשו של הגולש כבר ברורה לכותב.
  • היא תזדהה עם הבעיות, החוסר או המצוקות של הגולש כדי לייצר אווירה של שיתוף ותחושה שמבינים לליבו.
  • היא תפרוס בפניו את החוזקות והיתרונות ותספק לו את המידע הרלוונטי לחיפוש שלו (רלוונטיות המידע לחיפוש היא פקטור חשוב במיוחד)
  • היא תעשה לו חיים קלים, תלעס ותעכל בעבורו את הנתונים ותתרגם לו את היתרונות לתועלות (כי היא יודעת היטב: אנשים לא קונים מוצרים הם קונים תועלות, חוויות, סיפוקים... מימוש פנטזיות)
  • היא תשאל אותו שאלות בהתנסחות ואופן מהם התשובה בראשו של הגולש כבר ברוה לכותב 
    (הפעלת חושים ורגשות מקדמת עסקים)
ההופעה חשובה להצלחה!
הופעה? כן, כלומר, עיצוב הטקסט, כותב תוכן מנוסה יודע שה-LOOK הוא הגורם הראשון שקובע את ה-FEEL הנכון. גולשים באשר הם סורקים את דף התוכן לפני שהם קוראים ולו גם מילה אחת. הסריקה הזו יוצרת את הרושם הראשוני  והוא זה שיקבע אם יהיה המשך ל'רומן'. הכלים בידי כותב התוכן ליצירת התחושה והמראה הנכונים הם: 
אפשר להתקשר אלי בצ'יק
054-2611212  

אפשר גם בקליק
habarnash@012.net.il

כרמי איתן, "הברנש", כותב תוכן מנוסה ומרצה לכתיבה שיווקית וקופירייטינג
ב'חשיפה' בבית הספר לאומנויות תקשורת של האוניברסיטה הפתוחה 
וקרן שמש מלכ"ר לקידום עסקים "צעירים"