דף הבית >> מאמרים >> כתיבה שיווקית נכונה כלל שני

כתיבה שיווקית נכונה כלל שני:
לא לכתוב אל הגולש - לדבר איתו.

הנה דוגמא לכתיבה שיווקית בארבע שורות. בהשתתפותך כמובן (ייקח דקה אחת אפילו פחות). שנתחיל? קדימה: נכנס אליך לבית העסק לקוח - לא מדברים איתו? אומרים שלום? שואלים איך אפשר לעזור? מבררים את הצורך כדי להתאים לו בול את המוצר שהוא מחפש? בוודאי שכן!!! ובאתר האינטרנט... "איש המכירות" שלך באינטרנט? שם מדברים עם לקוחות?

מה קרה כאן באותן ארבע שורות?
אם הגעת עד לכאן כנראה שטקסט הפתיחה, קלח וזרם. על בטוח זו לא כתיבת התוכן האופיינית והמוכרת לכולנו במרבית האתרים. אבל קרו עוד כמה דברים, בחלקם הרגשת, חלקם למרות שלא חשת בקיומם הם פעלו עליך והכניסו אותך לדיאלוג איתי. איך? 
כן, דיברתי איתך ואליך
 
דיברתי איתך וביקשתי ממך לקחת חלק  ב"שיחה", שאלתי שאלות ואני יודע שענית על כל שאלה לא בקול רם אלא בלב, כי ככה המוח האנושי עובד. כששאלתי אותך "לא מדברים עם הלקוח שנכנס לבית העסק" ברור היה לי מראש שהשבת לעצמך בלב – בוודאי מדברים. כך לגבי יתר השאלות. 
 
ואז... לחצתי על כפתור ההפעלה
ועברתי לכתיבת תוכן לאתרים. כששאלתי אותך לגבי אתר האינטרנט שלך "שם מדברים עם לקוחות?" אוטומטית המוח עשה חושבים לשניה, דמיין סיטואציה מול לקוח, ובעצם עשה בדיקה עצמית איך מתנהל המגע עם לקוחות דרך האתר. ככה הוא עובד, המוח שלנו, מריץ נון-סטופ תמונות, מראות צבעים, טעמים, רשמים, זכרונות, חוויות שעברנו (טובות ורעות כאחד) מעורר חושים ורגשות. כותב תוכן ששולט בקשת רחבה של טקטיקות כתיבת תוכן שיווקי ידע לשים על המוח של הגולש מושכות ולתעל אותו להריץ את המראות, התחושות והרגשות שיהוו קרקע פורייה לקבלת מסרים שיווקיים ולהנעה לפעולה.
 
והיתה עוד טקטיקת כתיבת תוכן שיווקי
שפעלה עליך מבלי להרגיש
מאחר ואין לי מושג אם קורא שורות אלה הוא זכר או נקבה אני משתמש בכתיבת יוניסקס. לא כתבתי אפילו פעם אחת אתה או את ולא פניתי אליך בלשון זכר או נקבה. כך, לא הרגשת כלל שהפניה נעשית ישירות עליך כאילו מינך ידוע לי. אולי לא מרגישים בכך פיזית אבל התת-מודע מזהה מיד את אופי הפניה הכתובה ומציף בקורא את התחושה: מכירים אותי, פונים אלי, מדברים איתי... איזה יופי של יחס ושירות. כל זאת קרה מבלי לומר פעם אחת את המילים שירות מעולה או יחס אישי. אגב, אם קראת/הגעת (שתי צורות הטיית יוניסקס לדוגמא) עד לכאן קראת 410 מילים. איך הזמן טס שנהנים. 
אפשר להתקשר אלי בצ'יק
054-2611212  

אפשר גם בקליק
habarnash@012.net.il

כרמי איתן, "הברנש", כותב תוכן מנוסה ומרצה לכתיבה שיווקית וקופירייטינג
ב'חשיפה' בבית הספר לאומנויות תקשורת של האוניברסיטה הפתוחה 
וקרן שמש מלכ"ר לקידום עסקים "צעירים"
 
כתיבה שיווקית נכונה כלל ראשון:
לכתוב קליל, פשוט וקולח
כתיבה שיווקית נכונה כלל שלישי:
הפעלת חושים ורגשות​
כתיבה שיווקית נכונה
כלל חמישי:
גם גוגל קורא את התוכן
כתיבה שיווקית נכונה כלל רביעי:
לתרגם יתרונות לתועלות 
רוצה עוד מידע על מאפייני הכתיבה השיווקית, 
להתייעץ או לקבל הצעת מחיר? ליצירת קשר:
רוצה להשלים ולקרוא את סדרת המאמרים כולה?