דף הבית >> מאמרים >> כתיבה שיווקית נכונה כלל שלישי

כתיבה שיווקית נכונה כלל שלישי:
הפעלת רגשות וחושי הגולש פועלת לטובתך

כתיבה שיווקית נועדה בראש וראשונה לשכנע את הגולש שהמוצר, השירות או בית העסק אליו פנה (במקרה שלנו דרך האתר) עונים על הצורך שלו ומספקים לו את התועלת המירבית. אף אחד לא קונה משהו שאין לו צורך בו. מדהים, אבל ב-DNA של כל אחד מאיתנו קיימים שני קטליזטורים שהפעלתם מאיצה את תהליך השיכנוע – הרגש והחושים שלנו. אלה נימנים על המרכזיים והאפקטיביים שבמאפייני כתיבת תוכן שיווק

הפעלת חושים כמקדם עסקים

מי לא מכיר את טקטיקת ה'טעימות'? כולנו חווינו אותה. דיילת המכירות של חומוס או נקניקיות בסופר, בר-מן שמכבד אותנו בצ'יסר על חשבון הבית, מוכר הפלאפל שמשחרר לכל עובר ושב כדור חם טבול בטחינה. הוא יודע שאחרי כדור חום-זהוב, חם ונימוח בפה הרוב לא יעמדו בפיתוי. נו... ואיך מגרים, מפתים ומפעילים חושים במילים, בלי כדור פלאפל? (עשיתי את זה כרגע, כשתיארתי את צבעו ומגעו של כדור הפלאפל, נכון?)
 
להדליק את התת מודע

המוח שלנו עובד 24/7/365. הוא מריץ לנו במסך הפנימי מראות ותמונות, חישות (מגע של חומרים), ריחות, טעמים, אירועים, חוויות שעברנו. כך, די בתיאור של מנה עסיסית כדי לגרות את השומעים (מבלי לטעום) והפעיל במוחם סרט שבנוי מכל המידע שאגרנו במחסן האינסופי שנקרא – תת מודע. מתברר, ש"הדלקות" אלה יכולות לגרום אפילו לתגובה פיזיולוגית. דוגמא?
 
לימון

כתבתי מילה אחת – לימון. לא תמונה, לא סופרלטיבים כמו צהוב, חמוץ עסיסי או אחר. די במילה אחת כדי לגרום לכל אחד לראות את הלימון שלו: על העץ, פלח ליד מנת דג, לימון נסחט על סלט, לימון ירוק, לימון צהוב, פלח לימון על שולי הקוקטייל. ולרבים מבין חוזי המראות בלוטות הטעם התחילו להפריש לפה טעם חמוץ. מילה אחת  – תגובה מיידית ופיזית אצל הגולש. 
 
הפעלת רגשות

רגש הוא צורת ביטוי המאפיינת את המין האנושי. אנחנו שמחים, עצובים, כואבים, נעלבים, אוהבים... רבים מאיתנו מקבלים החלטות קניה רגשיות שלעיתים מנוגדות לכל הגיון. מה לזה ולכתיבת תוכן? יצירת קשר רגשי בין מותג/מוצר/שירות לבין הגולש מקרבת, מסירה התנגדויות ומחסומים, מעודדת הקשבה – ועל כן כמוה כסלילת כבל תקשורת עליו אפשר להעביר מסרים שיווקיים. כשכותב תוכן פותח בהזדהות עם חוסר או מצוקת הגולש, בתמורה, הגולש נפתח אליו ואל התוכן והמסרים השיווקיים נזרעים בקרקע פוריה. 
 
ברמת הפעלת רגש הפתיח לדף התוכן פועל על
הגולש משלושה כיוונים שמשלימים זה את זה:

באחת – להזדהות עם הגולש ומכאוביו ובכך להציף את התחושה של 'פה מבינים באמת מה עובר עלי יום יום, כמה אני סובל וממה אני חושש כל הזמן'. 

בשנייה – כשהמומחה מונה את תסמיני פריצת הדיסק הוא גורם לגולש לומר לעצמו בלב "כן"... "בדיוק..." "ממש ככה...", ולקבוע בכך את טון ה"שיחה": חיובי, הסכמה, אמון... 

בשלישית – לפתוח עם הגולש שיחה בארבע עיניים (וירטואלית כמובן) שמגבירה את הפעלת הטון החיובי כי: לא רק שמבינים אותו...וואלה... גם מדברים אליו ואיתו (כמו הרופא ה"קשוב" שהעדפת, בתשובה לשאלתי בתחילת הפסקה)
אפשר להתקשר אלי בצ'יק
054-2611212  

אפשר גם בקליק
habarnash@012.net.il

כרמי איתן, "הברנש", כותב תוכן מנוסה ומרצה לכתיבה שיווקית וקופירייטינג
ב'חשיפה' בבית הספר לאומנויות תקשורת של האוניברסיטה הפתוחה 
וקרן שמש מלכ"ר לקידום עסקים "צעירים"
 
כתיבה שיווקית נכונה כלל ראשון:
לכתוב קליל, פשוט וקולח
כתיבה שיווקית נכונה כלל שני:
לדבר עם הגולש
כתיבה שיווקית נכונה
כלל חמישי:
גם גוגל קורא את התוכן
כתיבה שיווקית נכונה כלל רביעי:
לתרגם יתרונות לתועלות 
רוצה עוד מידע על מאפייני הכתיבה השיווקית, 
להתייעץ או לקבל הצעת מחיר? ליצירת קשר:
רוצה להשלים ולקרוא את סדרת המאמרים כולה?