דף הבית >> מאמרים >> כתיבה שיווקית נכונה כלל רביעי

כתיבה שיווקית נכונה כלל רביעי:
תרגום יתרונות לתועלות כמקדם מכירות

כתיבה שיווקית בכלל וכתיבת תוכן שיווקי לאתרי ודפי נחיתה בפרט עושות שימוש נרחב בהצפת יתרונות המוצר או השירות לצורך שכנוע גולשים. אבל, כידוע, לקוחות לא קונים מוצרים הם קונים תועלות, סיפוקים, חוויות. נתמקד בתועלות. האם ציון יתרון של מוצר, שירות, מותג, בית עסק נתפס ככזה גם בעיני הגולש או שהוא חולף על פניו מבלי להבין באמת כמה יתרון זה חשוב לו?

מה יוצא לי מזה

כבר דיברנו לא פעם על מאפייני ההקריאה של  הגולשים. הרוב לא באמת קוראים אלא מרפרפים על התוכן (אלא אם כן מדובר בכתיבת תוכן שיווקי שתופס את הקורא מן המילה הראשונה). רק לאחר שנתקל במסר חשוב ואשר קופץ לעין מתגרה הקורא להעמיק קצת יותר. ועדיין,  במרבית המקרים הגולש לא מבצע תהליך ניתוח מסרים כדי להבין את המשמעות האמיתית של הכתוב. דבר אחד בטוח לגבי כל הקוראים: מוגשת הצעה שיווקית? מוצף יתרון? חוזקה מובלטת באופן שאי אפשר להתעלם? תמיד נשאלת בלב השאלה – "אז מה יוצא לי מזה?"
 
להקדים תשובה לשאלה

ישב כותב התוכן וערך את רשימת יתרונות המוצר - אופניים חשמליים – עליהם הוא צריך לכתוב תוכן שיווקי. את הרשימה פתח יתרון בלעדי שיש רק למותג המדובר והוא – ג'נטים כפולים (ג'נט – חישוק המתכת עליו יושב הצמיג). עכשיו צפויה לבוא השאלה של הגולש: נו... ומה זה אומר שיש לנו ג'נטים כפולים? יותר חזק? למה זה טוב? מה המיוחד בכך ובקיצור – מה התועלת? הנה:
 
 
אפשר לקפוץ מהמדרכה לכביש ולהיפך
ועדיין החישוק יישאר מושלם

אחד ממאפייני הרכיבה על אופניים בכלל ואופניים חשמליים בפרט היא הנטייה של הרוכב לחצות מעברי חציה תוך כדי רכיבה, כלומר לקפוץ עם האופניים מהמדרכה לכביש ומהכביש למדרכה כאשר הגלגל פוגע בפינת המדרכה. אנחנו רואים את זה קורה יום יום. קפיצות אלה גורמות לחישוק לאבד את שלמותו והגלגל עלול לקבל צורה אליפטית. בא היצרן של המותג והוסיף לחישוק פס מתכת נוסף שמעבה אותו, מכפיל את קשיחותו ומונע את עיוות הגלגל. האם אפשר היה להבין את זה מצמד המילים "ג'נטים כפולים" שהוצגו כיתרון בלעדי? ממש לא.
 
קודם התועלת אח"כ היתרון
 
נמשיך עם האופניים החשמליים. יתרון נוסף של המותג הוא כיסא אורטופדי. אין ספק יתרון. אבל חוץ מהרושם הראשוני מה מבין מזה הגולש – מה התועלת? מאחר והגולש לא קורא כל מילה ואות, גם אם יבוא הסבר תועלת אחרי צמד המילים כסא אורטופדי סביר להניח שהגולש לא יקרא אותו. ואם הדברים היו מוצגים הפוך:
 
כדי למנוע את תופעות כאבי הגב והשפשפת המוכרות לרוכבי האופנים
המותג שלנו מגיע עם כסא אורטופדי נוח במיוחד.
 
עכשיו התועלת ברורה ומי שתומך בה הוא היתרון. התמונה שיש לגולש במוח היא לא של כסא אורטופדי אלא של רכיבה נוחה וללא כאבים.  
 
שירות, איכות וזמינות

רבים מבעלי האתרים ואף חלק מהעוסקים בכתיבת תוכן סבורים שציון יתרונות בקצרה הופך אותן לזכירות יותר. כולנו מכירים את הצמדים: שירות מעולה, מוצר איכותי או עמידה בלו"ז. גם הגולשים כבר ראו, קראו שמעו את המסרים האלה. אני ממליץ לצאת מהקופסא. הנה דוגמא למניין היתרונות של שיפוצניק שמסיר מעליו את כל הסטיגמות המקצועיות שיש לכל גולש וקורא על השיפוצניקים:
 
מצטער, לא יודע להתנהל
כמו שיפוצניק טיפוסי!
 
  לא יודע להתפצל - כשאני אצלכם אני אצלכם, לא עובד בשני אתרים במקביל
  שעה זו שעה - ומילה זו מילה. רק כך אפשר לסיים שיפוץ בזמן 
  לא מוותר במילימטר - אין ליד, כאילו או בערך... רק תוצאה מושלמת ומדוייקת
  מגיש דירה ב"ניילונים"– כשאסיים, לא תצטרכו להזמין חברת ניקיון. 
אפשר להתקשר אלי בצ'יק
054-2611212  

אפשר גם בקליק
habarnash@012.net.il

כרמי איתן, "הברנש", כותב תוכן מנוסה ומרצה לכתיבה שיווקית וקופירייטינג
ב'חשיפה' בבית הספר לאומנויות תקשורת של האוניברסיטה הפתוחה 
וקרן שמש מלכ"ר לקידום עסקים "צעירים"
 
רוצה עוד מידע על מאפייני הכתיבה השיווקית, 
להתייעץ או לקבל הצעת מחיר? ליצירת קשר:
כתיבה שיווקית נכונה כלל ראשון:
לכתוב קליל, פשוט וקולח
כתיבה שיווקית נכונה כלל שני:
לדבר עם הגולש
כתיבה שיווקית נכונה
כלל חמישי:
גם גוגל קורא את התוכן
כתיבה שיווקית נכונה כלל שלישי:
הפעלת רגשות וחושים
רוצה להשלים ולקרוא את סדרת המאמרים כולה?