דף הבית >> מאמרים >> כתיבה שיווקית נכונה כלל ראשון

כתיבה שיווקית נכונה כלל ראשון:
טקסט פשוט, קליל וקצר ככל שרק אפשר.

כתיבה שיווקית מאופיינת כממוקדת לקוח או גולש. לכן, בראש וראשונה התוכן צריך להיות רלוונטי לחיפוש של הגולש, לפנות אליו, לדבר איתו, לרתק אותו לכתוב ולייצר תקשורת אישית חיובית. הכל במטרה לשכנע ולהניע לפעולה – רכישת מוצר או השארת פרטים ליצירת קשר. אבל, עם יד על הלב, למי מאיתנו יש זמן או כוח לקרוא תכנים? בדיוק בנקודה זו עוסק התוכן הראשון בסדרה – 
כתיבה שיווקית נכונה:

אנחנו חיים בעידן שבו הכל מהיר, קצר וניתן להשגה בקליק. חיפוש מהיר בגוגל נותן מענה לכל דבר ועניין וכולנו התרגלנו לבצע את מרבית החיפושים דרך הסלולרי למרות הצורך במקרים רבים לעשות את ה"מתיחה" וה"כיווץ" של המסך. זהו חיפוש זריז שאינו מחפש לקרוא טקסטים ארוכים או הסברים מעמיקים. 
 
אז מדוע בכל זאת צריך להשקיע
בכתיבת תוכן שיווקי מעולה?
נקדים לתשובה טיפ חשוב:
 
לכל אתר חשוב שתהיינה שתי גרסאות – סלולר ונייח. גוגל יודע מאיזה מכשיר מתבצע החיפוש ובהתאם מעלה את הגרסה המתאימה. למי שאין גרסת סלולר, תוצג בפני הגולש הגרסה המלאה ושם אנחנו מאבדים אותו לטובת המתחרים. יחד עם זאת - אמנם כמות החיפושים בסלולר ובנייח זהה, אבל עדיין נפח החיפושים במחשב הנייח הוא רב וזה המקום לכתיבת תוכן שיווקי, כתיבת תוכן לאתרים וכתיבת מאמרים מוקפדים.
 
הצלחה או נפילה תלויה בכותב התוכן,
ובקיאותו ברזי הכתיבה השיווקית.
נתחיל בדוגמא 'רעה' שממחישה:
 
מדוע הסכמי משכנתא ופוליסות ביטוח כתובות באותיות קטנות ובשורות צפופות וארוכות? בודאי לא במטרה להקל על המבקשים לקרוא. ולראייה, רוב הלקוחות חותמים על ההתחייבות הכספית הכבדה בחייהם (במקרה של משכנתא) מבלי לקרוא. ממש לא המקום שהיית רוצה להביא לקוח שלך או גולש כשהוא נכנס לאתר שלך. ומשמעות הדברים שמעבר לצורך בכתיבה קלילה, התנסחות פשוטה,  בלי מילים מסובכות שלא עושות על אף אחד רושם ומרחיקות את הקורא (לאתר המתחרה).
 
עכשיו אפשר לחזור לכותב התוכן
ובקיאותו ברזי הכתיבה השיווקית?
 
כתיבת תוכן שיווקי זה לא משחק ילדים ולא משחקי מילים. זו אמנות. צריך לזכור, התוכן הוא המשווק שלך באינטרנט שאמור לעמוד מול הגולש ולדבר אליו, איתו, עליו, על הצורך שלו ועד כמה ההצעה השיווקית כדאית ועונה לצורך זה. לכן:
  • הכותב צריך להקפיד על טקסט בעל הופעה מכובדת ונעימה לעין (כן, עיצוב הטקסט הוא מתפקידיו של כותב התוכן. ככה זה אצלי בכל אופן). 
     
  • הוא צריך להבין את מניעי הקניה כדי לתרגם תכונות מוצר ויתרונות לתועלות (כי לקוחות קונים תועלות חוויות וסיפוקים ולא מוצרים) 
     
  • עליו לשלוט במגוון טקטיקות כתיבה: דוגמאות מוכרות מהחיים (כמו עניין המשכנתא שהדגמתי), הומור, כתיבת יוניסקס כדי שגם גבר וגם אישה ירגישו כאילו מכירים אותם ובאיזה גוף נכון לפנות עליהם ועוד קשת רחבה של צורות פנייה ושיכנוע. והתוצאה:
  1. העברת מסר ברור וקליט
  2. זכירות גבוהה של ההצעה השיווקית
  3. הסרת מחסומי התנגדות של הלקוח
  4. שהות ארוכה יותר של הגולש באתר שלך שתורמת לקידום אורגני)
  5. הגדלת הסיכוי להנעה לפעולה או מכירה
אפשר להתקשר אלי בצ'יק
054-2611212  

אפשר גם בקליק
habarnash@012.net.il

כרמי איתן, "הברנש", כותב תוכן מנוסה ומרצה לכתיבה שיווקית וקופירייטינג
ב'חשיפה' בבית הספר לאומנויות תקשורת של האוניברסיטה הפתוחה 
וקרן שמש מלכ"ר לקידום עסקים "צעירים"
 
כתיבה שיווקית נכונה כלל שני:
לדבר עם הגולש
רוצה עוד מידע על מאפייני הכתיבה השיווקית, 
להתייעץ או לקבל הצעת מחיר? ליצירת קשר:
כתיבה שיווקית נכונה כלל שלישי:
הפעלת חושים ורגשות​
רוצה להשלים ולקרוא את סדרת המאמרים כולה?
כתיבה שיווקית נכונה
כלל חמישי:
גם גוגל קורא את התוכן
כתיבה שיווקית נכונה כלל רביעי:
לתרגם יתרונות לתועלות