דף הבית >> מאמרים >> כתיבה שיווקית נכונה כלל חמישי

כתיבה שיווקית נכונה כלל חמישי:
התוכן צריך למצוא חן גם בעיני גוגל

כתיבה שיווקית נועדה להשיג שתי מטרות חשובות במיוחד: שיכנוע הגולש וקידום בגוגל. נתמקד הפעם בקידום האורגני של האתר שמשמעותו – טיפוס במעלה תוצאות החיפוש בזכות איכות התוכן. כל זאת מבלי לשלם לגוגל אגורה שחוקה אחת בניגוד לקידום הממומן שעולה לא מעט כסף. אבל... לשם כך כותב התוכן צריך להכיר ולמלא אחר דרישות ה'עשה' ו'אל תעשה' שהוא קובע ומעת לעת אף משנה אותן.

גוגל והגולשים חיים בסימביוזה

לא רק הגולש, גם גוגל קורא את התוכן ואת דפי האתר כדי לוודא שלא נעשו כאן 'פעולות שחורות' שעלולות לגרור ענישה כמו הקפאת הקידום האורגני ואף ירידה במיקום בתוצאות החיפוש. אבל, את המשוב האמיתי – זה שקובע אם לקדם את האתר או לא – גוגל מקבל מהגולשים. הם בעצם, מבלי ידיעתם, מהווים סוג של לקוח סמוי שנכנס לאתר שלך ועל פי התנהגותו גוגל מחליט אם לקדם או לא. איך זה מתבצע בפועל? הנה:
 
להפוך את הגולשים לממליצים

גוגל, בעזרת מערכת אלגוריתמים, עוקב אחר כל תנועה ופעולה שנעשית באתר. שלך ושל הגולשים. ככל שהגולש מבלה יותר זמן באתר, קורא יותר עמודי תוכן ולבסוף אף משאיר פרטים או יוצר קשר כך הוא מעיד בפני גוגל שהאתר עונה על הצורך שלו והתוכן רלוונטי לחיפוש. זה סוג האתרים שגוגל מקדם – אלה שמספקים את הסחורה לגולש. יותר גולשים מרוצים = יותר קידום אורגני. עד כאן הכל טוב, יפה והגיוני – אבל מה הדרישות של גוגל שכותב התוכן צריך לדעת וליישם?
 
כתיבת תוכן שיווקי איכותי

רוב כללי הקידום האורגני של גוגל חסויים ושמורים במעטה סודיות כמו הנוסחה של קוקה קולה. אולם די לנו ביישום הכללים הידועים כדי לזכות ליהנות ממיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש:

תוכן רלוונטי לחיפוש – אם התוכן אינו רלוונטי הגולש ינטוש את האתר. ככל שיותר גולשים עוזבים את האתר תוך שניות כך יש לגוגל יותר עדויות וסיבות למנוע קידום.

תוכן מעניין ומרתק – ככל שהתוכן יותר קליל, זורם, קולח ומגרה את הגולש להמשיך ולקרוא הוא יישאר באתר יותר זמן ובכך יאותת לגוגל שהאתר שלך שווה קידום.

שיבוץ מילות המפתח – הרבה שינויים עברו לאורך השנים בסוגייה זו. פעם היה מקובל למלא את התוכן במילות המפתח כמה שיותר פעמים. כיום כבר לא. ההיפך הוא הנכון – דף רווי במילות מפתח פוגם בשטף הקריאה ועלול למנוע קידום ואף להוביל להורדה בדירוג. 
 
עכשיו רק צריך למצוא
את כותב התוכן המתאים

אמנם זו היתה סקירה קצרה לנושא גדול אבל העיקרון ברור: לכתיבת תוכן שיווקי או כתיבת מאמרים לקידום אתרים צריך כותב תוכן שמסוגל גם להדליק את הגולשים וגם למצוא חן בעיני גוגל. וזה לא קל כי הגולש הוא יצור אנושי שמשלב אמוציות בהחלטות הקניה שלו בעוד גוגל הוא רובוט שפועל על פי תיכנות. איך ניתן לזהות כותב תוכן שיודע לספק את רצון השניים? אם הגעת בקריאה עד לכאן כנראה שמצאת. למעשה, היית הלקוח הסמוי שאותת לגוגל: התוכן היה רלוונטי לחיפוש שלי, היה מעניין, עובדה, קראתי 450 מילים. השארת פרטים תסגור את המעגל ותתרום אפילו עוד יותר לקידום האורגני של האתר שלי. כל זה יכול לקרות גם באתר שלך.
כתיבה שיווקית נכונה כלל ראשון:
לכתוב קליל, פשוט וקולח
כתיבה שיווקית נכונה
כלל רביעי:
לתרגם תכונות לתועלות
כתיבה שיווקית נכונה כלל שלישי:
הפעלת רגשות וחושים
כתיבה שיווקית נכונה כלל שני:
לדבר עם הגולש
אפשר להתקשר אלי בצ'יק
054-2611212  

אפשר גם בקליק
habarnash@012.net.il

כרמי איתן, "הברנש", כותב תוכן מנוסה ומרצה לכתיבה שיווקית וקופירייטינג
ב'חשיפה' בבית הספר לאומנויות תקשורת של האוניברסיטה הפתוחה 
וקרן שמש מלכ"ר לקידום עסקים "צעירים"
 
רוצה עוד מידע על מאפייני הכתיבה השיווקית
להתייעץ או לקבל הצעת מחיר? ליצירת קשר:
רוצה להשלים ולקרוא את סדרת המאמרים כולה?