דף הבית >> מאמרים >> חנות אינטרנטית. ככה מביאים יותר גולשים דווקא לחנות המקוונת שלך

חנות אינטרנטית. ככה מביאים יותר גולשים דווקא לחנות המקוונת שלך

זו העצם השאיפה של כל בעל חנות אינטרנטית (או כפי שמכנים אותה: אתר מכירות או חנות וירטואלית). אבל מדוע שהגולשים יעדיפו דווקא את החנות שלך? קיימים הרבה גורמי השפעה כמו מגוון המוצרים, מחיר, עיצוב האתר, חוויית הגולש ועוד. היום נדבר "רק" על הקידום האורגני של החנות המקוונת שלך במעלה תוצאות החיפוש כדי שיותר גולשים יכנסו אליה.

מה זה קידום אתר במנוע החיפוש?

בכל יום עולים לרשת מאות אלפי אתרי אינטרנט ובהם אתרי מכירות. גוגל צריך להחליט את מי הוא ממקם ראשון... שני... עשירי... מאה... וכך הלאה. כולם רוצים להיות במקום הראשון, או לפחות, בעמוד הראשון, העמוד בו 98% מהגולשים מבצעים חיפושים. יתר שני האחוזים נכנסים גם לעמוד שני או השלישי. כעת יש לך שני ערוצים מרכזיים לקידום אתר החנות:

 

קידום ממומן – זהו בעצם פרסום ממומן ומשמעותו היא שעליך לשלם כסף לגוגל בעבור כל קליק על תוצאת החיפוש שלך. כמה כסף? תלוי בגורמים רבים כמו תחרות, כמות חיפושים ועוד. בפועל, זהו תשלום לגוגל בעבור השירות "להציג" אותך בארבעת המקומות הראשונים בעמוד הראשון שזוכים לתוית הירוקה בצידם עם המילה "מודעה". ברגע שהקמפיין הממומן שלך מסתיים או התקציב שהגדרת נוצל עד תום – האתר יורד מהמדף של גוגל (ומהופעתו במרומי העמוד הראשון) עד לחידוש התקציב. חשוב לזכור!!! התשלום כאן הוא על הפרסום בלבד ותרומתו לקידום אורגני מזערית.
הנה, דוגמא לתוצאות ממומנות ואחריהן, במקום הראשון אורגנית, הברנש:

 

קידום אורגני – קידום באופן "עצמוני" ללא תשלום לגוגל אלא ע"י פעולות בערוצים אחרים כאשר המרכזי  הוא כתיבת התוכן. גוגל בעצמו מצהיר: "התוכן הוא המלך". ומה הפלא? תוכן רלוונטי לחיפוש הגולש, מרתק לקריאה, משולב במילות המפתח המתאימות ובמקומות הנכונים, המדבר עם הגולש בגובה העיניים תוך הצפת תועלות - גורם גם להעדפת רכישה וגם לשהייה ארוכה יותר באתר. ככל שהגולש מבלה יותר זמן באתר או רוכש מוצר הוא בעצם  מאותת לגוגל שזהו אתר ש"מספק את הסחורה" – מסוג הפרמטרים שמוסיפים דלק באוקטן גבוה לקידומו של אתר המכירות שלך במעלה תוצאות החיפוש.
הנה דוגמא לתוצאות חיפוש אורגני המופיעות אחרי התוצאות הממומנות. האתר שלי במקום השני  - אורגנית – רק ע"י כתיבת תוכן:

מה שמעניין את הגולש באתרי המסחר האלקטרוני זה תמונה ומחיר, לא?
כן אבל...
תמונות ממחישות, מחיר טוב מוכר, אבל הגולש רוצה גם להבין איכויות, יתרונות, לבטוח בבית העסק (הוא הרי צריך לתת פרטי אשראי) ובעיקר הגולש רוצה תועלות. כל גולש, ובמיוחד זה שברצונך לשכנע אותו לקנות ממך שואל את עצמו עם כל יתרון או תכונה שמוצגים בפניו: "אז מה יוצא לי מזה?" לא תמונה ולא מחיר יכולים לעשות את העבודה אלא רק התוכן.
כדי להמחיש, הנה תכונה אחת מתוך דוגמא לכתיבת תוכן לחנות אינטרנטית שמופיעה כאן בהמשך הכתבה: פח אשפה למטבח עם פתחים עליונים רחבים כדי שלא תצטרכו לריב עם שקית האשפה. התועלת – לא לריב עם שקית האשפה, ממחישה את משמעות התכונה – פתחים עליונים רחבים.
 
ככל שהתוכן יותר קליל, בגובה העיניים ושונה מהמקובל, כך...
...כך הגולש יותר נהנה לקרוא, להפנים מסרים, לקבל החלטות קניה – ועל הדרך -  לקדם את האתר שלך אורגנית. הנה דוגמא לתוכן שנכתב למוצר פשוט הנמצא בכל בית ומה כבר אפשר להגיד עליו בצורה מעניינת? ראשית כל, הפניה שונה מתיאור המוצר הטכני והיבש שאנחנו רואים בדרך כלל. היא מגיעה מהמוצר (בשפה המקצועית קוראים לזה האנשה). כדאי לך לקרוא ולהחליט בעצמך אם ראית אי פעם טקסט כזה באתר מקוון:
 
 
פחי אשפה למטבח
פחי אשפה מבית טוב מחפשים בית חם
 
אנחנו העילית של פחי אשפה למטבח. נראים טוב, מוכנים לעבוד 24/7 בלי תלונות (למרות שרוב הזבל מגיע אלינו). ל'הורים' שלנו קוראים EKO ,HAILO WISCO ELLITIPI. למי שלא מכיר עדיין אלה הם יצרנים מוכָֹֹּרים בכל העולם ואשר התמחותם היא: פיתוח, ייצור ושיווק מוצרים לבית בעיצוב ורמת גימור גבוהים ביותר. כתובתינו היא "עיצוב הבית", וכעת, אנחנו מחפשים מגורי קבע. מקומות כמו פינת המטבח, מתחת לכיור או בצמוד לדלתות ארונות המטבח מתאימים לנו. כפחי אשפה מביני עניין זו המומחיות שלנו להשתלב בכל מקום ולמלא כל צורך בזכות מגוון הצורות, הגדלים, הצבעים והשכלולים:
 
  • פחי אשפה למטבח עם שני תאים למטרות מיחזור
  • פתחים עליונים רחבים כדי שלא תצטרכו לריב עם שקית האשפה
  • דוושה לרגל כדי שיהיה לכם נוח לפנות את האשפה
  • לאחדים מאיתנו יש מנגנון הידראולי לסגירה שקטה
  • יש לנו ציפוי מונע טביעות אצבעות כי חשובה לנו ההופעה
  • אנחנו מגיעים עם אחריות לשנים ארוכות כדי שתהיו בטוחים
  • שעשיתם קניה טובה
את כל התכונות הטובות משלים המחיר. קשה למצוא פחי אשפה למטבח כמונו במחירים כל כך אטרקטיביים. ולכן, המלצתנו להזדרז ולהזמין אחד מאיתנו לפני שהמלאי יגמר. ביחד, נעשה חיים משוגעים במטבח. מתאים? אז קדימה לגלריית התמונות.
 

ולסיום ששה כללי ברזל בקידום אורגני

לאתרי מכירות וחנויות אינטרנטיות:

מדובר במאמר שפורסם לאחרונה בגלובס וכל מילה בו היא מתנה. שווה קריאה ובעיקר – יישום הההמלצות הכתובות בו. אציין רק נתון אחד מהכתבה – 26% מהגולשים נכנסים לחנות אינטרנטית מתוצאות החיפוש האורגניות. כמות גולשים שאף אחד לא מוכן לוותר עליה.

 

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001159376


כתיבת תוכן לקידום אורגני של חנות אינטרנטית משמעותה

יותר גולשים ויותר עסקאות. יש לך חנות מכירות? כדאי שנדבר:

ניתן להשיג אותי בצ'יק – 054-2611212

אפשר גם בקליק  habarnash@012.net.il.

כרמי איתן, "הברנש"
כותב תוכן
 מנוסה ומרצה לכתיבה שיווקית וקופירייטינג במכון 'חשיפה' של האוניברסיטה הפתוחה ומכללת האקר-יו למקצועות ההי-טק