דף הבית >> מאמרים >> הכר את מאפייני הקריאה של הגולש
FacebookGoogle+Twitter

הכר את מאפייני הקריאה של הגולש

מה באתר שלך מושך יותר תשומת לב ומרתק את הגולשים - העיצוב, הצבע, התמונות, ה'פלאש' (אם יש) או כתיבת התוכן? חד משמעית - התוכן!
ובכן, בניגוד לתשדיר פרסומת בטלוויזיה, שם בדרך כלל נותן הטון העיקרי הוא הויז'ואל (תמונה, מקום, שחקנים, אוירה, תנועה, עלילה, התרחשות), כאן באינטרנט, דווקא כתיבת התוכן והצגת הטקסט הם המשפיעים העיקריים על החלטות הגולשים כמו: 

אם להישאר באתר שלך או לצאת ולחפש אחר 
אם להמשיך לקרוא או לדלג 
אם לבקש עוד מידע או להסתפק 
אם לבצע הזמנה או לוותר 
אם להתקשר אליך או ליצור קשר עם אחר 


קיים עוד הבדל מהותי וחשוב בין פרסום בעיתונות, טלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות... לבין האינטרנט. כאן, באינטרנט, הגולש מגיע מרצונו ומתוך דחף למצוא את המידע, את המוצר או את השירות שהוא מחפש. ואילו ערוצי הפרסום מנסים לתפוס את תשומת ליבו לזכות ברגע של הקשבה ואגב כך לעורר אצלו עניין בשירות או מוצר מסויים שברוב במקרים הוא ממש לא התכוון לרכוש. 
כלומר, באינטרנט הגולש מגיע כבר חצי "מבושל" לביצוע קנייה בעוד שבמדיות הרגילות המפרסם והפרסומאי  צריכים לעבוד קשה כדי להסיר מחסומים והתנגדויות, ולזכות במעט תשומת לב.

מכאן, שהחיים שלך באינטרנט דבש, נכון? הגולש רוצה את המוצר שיש לך להציע ובעצם הכול תפור ומוכן לעסקה. ובכן לא כך הוא הדבר. יתירה מזאת, הנה פרדוקס: 

מצד אחד הגולש אמנם מחפש מידע או מוצר אבל מצד שני הקריאה שלו נעשית בדילוגים. 

כלומר הוא לא קורא מילה מילה, שורה שורה, אלא מרפרף בין השורות והפסקאות בתקווה שמבוקשו יצוץ לנגד עיניו ויחסוך ממנו זמן יקר ואת הטרחה הכרוכה בקריאה. הפרדוקס שובר שיאים כאשר מתברר שמהרגע שגולש נכנס לאתר שלך לוקח לו 8 שניות בממוצע להחליט אם הוא נשאר או עובר לאתר הבא. ומה הוא מספיק ב-8 שניות? לא הרבה

מסקנה. צריך לתת לגולש בראש, ומהר!!!

זהו כמובן סלאנג או צורת ביטוי ציורית שבאה להמחיש את שעליך לעשות: למשוך את תשומת ליבו לפני שיעשה "ויברח". אם הצלחת במשך שמונה השניות הגורליות לעניין, לרתק, לייצר בידול ולכרוך סביבו חוטים שקושרים אותו אליך הוא ימשיך לגלוש אצלך. החוטים האלה נוצרים כאשר הגולש חש שמדברים אליו ומבינים את צרכיו וכפועל יוצא מכך הבנתו של הגולש מה יוצא לו מהמוצר שלך. 

וכמו שמקובל בשפת הפרסומאים לומר: התועלת הנתפסת לצרכן. חשוב להוסיף, ככל שהתועלת באה לידי ביטוי במילים המעוררות רגשות כך היא משפיעה עליו יותר. רוצה דוגמא? בבקשה: 

אדם סובל מכאבי גב, לא עלינו, והוא מחפש בגוגל את המילים: "הקלה על כאבי גב". מנוע החיפוש מוצא כמה עשרות אלפי תוצאות. בדרך כלל הגולש לא מחפש מעבר לעמוד התוצאות הראשון. רוב מכוני הפיזיותרפיה והמפרסמים - ואני מזמין אותך לבדוק - ימצאו לנכון לפתוח בהסברים מה זה כאבי גב, ממה הם נובעים, עד כמה התופעה נפוצה. וגם, עד כמה הם גדולים ומקצועיים, סוגי הטיפולים שהם מעניקים. הכול בשפה תכליתית, מקצועית ועניינית. אך מה היה קורה אם דף הנחיתה (הדף אליו מופנה הגולש כשהוא מקליק על הקישור) היה נכתב כך ע"י הפיזיותרפיסט, בעל או מנהל המכון:

כואב לך הגב?
טוב שגלשת לאתר שלי, כבר עשית צעד גדול להקלה ושיפור. 


אני מוכן להמר שהוא יקבל יותר כניסות מכל האתרים האחרים. מדוע: 
כי הכותרת שלו שונה, מיוחדת ומושכת תשומת לב 
כי בכותרת מופיע ביטוי החיפוש "הקלה על כאבי גב"
כי הוא מדבר עם הגולש בגובה העיניים ובאופן ישיר כאילו הם בשיחה 
כי במקום לפאר את עצמו הוא שם במרכז את הגולש ובעיקר את מכאוביו 
כי הוא מבטיח לגולש את מה שהוא חיפש – הקלה ומרפא 
כי הוא טופח לגולש על האגו ומחמיא לו על גלישתו לאתר 
כי הוא נותן לגולש אור בקצה המנהרה ומגרה אותו להמשיך ולקרוא 
וכל זה במשפט אחד. אפילו לא שמונה שניות.


לסיכום מאמר זה.
אומרים באנגלית There is no second chance to improve the first impression 
ובתרגום: אין לך הזדמנות שנייה לתקן את הרושם הראשוני. וזה נכון. אם תוך שניות לא גרמת לגולש עניין בסגנון הכתיבה, ובהצגת התוכן - הוא ילך וכנראה גם לא יחזור. לכן, השילוב בין סגנון מרתק לבין הצגת והמחשת התועלת הנתפסת לצרכן זו הנוסחה המנצחת בכתיבת תוכן לאתר שלך. 
רוצה ליצור איתי קשר כבר עכשיו? בבקשה:
אפשר בצ'יק 054-2611212    
אפשר בקליק  habarnash@012.net.il